گوگل با تبلت ۱۹۹ دلاری خود، باعث کاهش قیمت در بازار تبلت‌ها می‌شود

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای ورود به بازار تبلت‌ها و کسب سهم از این بازار نوظهور، استراتژی کاهش قیمت را پیش گرفته است.
تبلیغات

تقریبا همه باور دارند که گوگل در سال ۲۰۱۲ با یک تبلت ۷ اینچی اندرویدی و با برند خودش وارد بازار تبلت‌ها می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت ایسوس در ساخت این تبلت با گوگل همکاری خواهد کرد. قیمت تبلت گوگل قرار است با ۱۹۹ باشد با Kindle Fire آمازون وارد میدان شود. انتظار می‌رود قیمت پایین این تبلت باعث کاهش قیمت جدی در بازار تبلت‌ها شود.

همانطور که پیش‌تر بصورت مفصل توضیح داده شد، تبلت Kindle Fire آمازون از سیستم‌عامل اندروید گوگل استفاده می‌کند ولی هیچ سودی را برای گوگل به همراه ندارد چون آمازون اپ استور مخصوص خود را راه اندازی کرده و کاربران Kindle Fire به جای اینکه نرم‌افزارهای مورد نظر خود را از اندروید مارکت گوگل خریداری کنند از فروشگاه آمازون استفاده می‌کنند. از طرفی آمار و ارقام نشان می‌دهد که تا اینجای کار Kindle Fire تقریبا پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی بوده است.

از طرفی گوگل مدت‌ها است که به فکر تولید تبلت خاص خود است و ظاهر این تبلت قرار است با همکاری شرکت Asus ساخته شود. تازه‌ترین گزارش از DigiTimes بیان می‌کند که اگر گوگل تبلت جدید خود را با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار کند، تولیدکنندگان دیگر مانند ایسر، سامسونگ و لنوو نیز مجبور به کاهش قیمت تبلت‌های خود خواهند شد. در حال حاضر حاشیه سود تبلت‌ها برای تولیدکنندگان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است و از طرفی قیمت تبلت‌ها روز به روز رو به کاهش و قیمت قطعات داخلی رو به افزایش است. با این وجود اگر تبلت گوگل با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار شود تولیدکنندگان قطعات و تبلت‌ها وارد جنگ قیمتی تازه‌ای شده و مجبور به کاهش سود خالص خود خواهند شد.

براساس شایعات مطرح شده تبلت گوگل تا ماه ژوئن (حدود ۳ ماه دیگر) وارد بازار خواهد شد. همچنین انتظار می رود در کنفرانس سالانه Google I/O که در ۲۷ ژوئن برگزار می‌شود از این تبلت نیز رونمایی شود.

براساس شایعات مطرح شده، تبلت گوگل مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای Tegra 3 انودیا، صفحه نمایش ۷ اینچ با وضوح تصویر 1,280 در 800 پیکسل خواهد بود.

منابع: BGR | Ubergizmo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات