سیستم جدید دوربین‌های نظارتی ژاپنی قادر به جستجو ۳۶ میلیون چهره در هر ثانیه است

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت تشخیص چهره از طریق تصاویر ضبط شده دوربین، کار تازه‌ای نیست. پیش از این اداره پلیس لندن از روش مشابهی برای تشخیص چهره افرادی که در این شهر تظاهرات کرده بودند، استفاده کرد و بسیاری از مردمی که دولت آنها را آشوب‌گر خطاب می کرد، شناسایی و دستگیر شدند. اما سیستم جدیدی که توسط شرکت «هیتاچی کوکواسای الکترونیکس» توسعه داده شده، قادر است عملیات تشخیص چهره را با سرعت باور نکردنی انجام دهد. این سیستم از تمام سیستم‌های امنیتی مشابه سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. جزئیات بیشتر و ویدیو مربوط به عملکرد این سیستم ترسناک را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

هیتاچی سیستم تشخیص چهره جدید خود را در نمایشگاه امنیتی ژاپن به نمایش درآورد. این سیستم قادر است چهره‌های ضبط شده و یا در حال ضبط ویدئویی را بصورت زنده اسکن و تشخیص دهد و در هر ثانیه چهره تشخیص داده شده را با ۳۶ میلیون چهره مقایسه کند. چهره‌های تشخیص داده شده گروه بندی و در قسمت پایین صفحه نمایش داده می‌شوند تا کاربر به راحتی بتواند چهره‌های موجود در ویدیو را انتخاب و به اطلاعات مرتبط با صاحب آنها دست یابد.

تمام چهره‌هایی که حدود ۳۰ درجه افقی یا عمودی چرخش می‌کنند و سایز آنها حداقل ۴۰ در ۴۰ پیکسل است بصورت خودکار اسکن و تشخیص داده می‌شوند.

سیستم تشخیص چهره فوق‌العاده سریع هیتاچی به زودی به کمک پلیس خواهد آمد تا مجرمین در هیچ کجای شهر در امان نباشند.

این سیستم من را به یاد سیستم‌های امنیتی به نمایش گذاشته شده در سریال تلویزیونی "۲۴" انداخت. در این سریال، که یکی از سریال‌های محبوب من است، قدرت دوربین‌های امنیتی و ترکیب آنها با سیستم‌های ماهواره‌ای همواره تعجب برانگیز و باور چنین فناوری‌های برایم مشکل بود. اما امروز با خواندن این خبر متوجه شدم که بسیاری از فناوری‌های به نمایش گذاشته در این سریال احتمالا وجود خارجی دارند! نظر شما درباره این سیستم امنیتی چیست؟ با توجه به زیاد شدن دوربین‌های شهری در کشورهای مختلف و فناوری‌های اینچنینی دیگر پیدا کردن مجرمین کار دشورای نخواهد بود.

منبع: Ubergizmo | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات