مایکروسافت، کامپیوتر سه بعدی شگفت‌انگیزی را به نمایش درآورد

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت یک طرح مفهومی از کامپیوتر با نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را به نمیاش در آورده است.
تبلیغات

اگر نگاهی به دنیای ابزارهای موبایل از تبلت و تلفن‌های هوشمند مجهز به صفحه چندلمسی تا دستیارهای صوتی مجازی که دستورات شما را گوش کرده و به آنها عمل می‌کنند، بیاندازید، متوجه می‌شوید که رابط کاربری ابزارهای مختلف به سرعت در حال تغییر است. اما دنیای کامپیوترهای رومیزی داستان متفاوتی دارد. هرچند نمایشگرها به فناوری سه‌بعدی مجهز شده‌اند ولی رابط کاربری کامپیوترهای رومیزی تغییری نکرده است. حال مایکروسافت کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی را خلق کرده که تماشای ویدیو مربوط به رابط کاربری آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

هرچند فناوری سه‌بعدی رو به تکامل است و امروزه نمایشگرهای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک نیز وارد بازار شده‌اند اما هنوز رابط‌ کاربری کامپیوترهای رومیزی دوبعدی است. در همین راستا لابراتور تحقیقاتی مایکروسافت یک کامپیوتر شفاف سه بعدی را خلق کرده که کاربر می تواند دستان خود را از میان صفحه نمایشگر عبور داده و موارد و اشیاء نمایش داده شده در فضای خالی مانیتور را بصورت مجازی لمس کرده و حرکت دهد. کاربر می‌تواند به جستجوی مورد خاصی بپردازد و یا ترکیب و چیدمان پنجره‌ها برروی صفحه را با حرکت دست خود تغییر دهد.

در واقع رابط کاربری این کامپیوتر برخلاف تبلت و تلفن‌های هوشمند لمسی بیشتر از اینکه برپایه لمس صفحه باشه، تعاملی است. در واقع طرح جدید کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی مایکروسافت ترکیبی از فناوری OLED سامسونگ و کنترلر حرکتی Kinect است. یک دوربین نیز حرکت سر کاربر را تشخیص داده و تصاویر سه بعدی را براساس موقعیت انسان نسبت به نمایشگر تغییر و به نمایش در می‌آورد.

همانطور که در وب سایت leejinha شرح داده شده، این سیستم هنوز نهایی نشده و در حال تکامل است.

نظر شما در مورد مانیتور سه بعدی و استفاده از آن در کامپیوتر رومیزی چیست؟ آیا باور دارید که چنین کامپیوتری در آینده جایگزین کامپیوترهای رومیزی فعلی شود؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منابع: Mashable |Leejinha

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات