شارپ و ال‌جی تولید نمایشگر نسل سوم آیپد را آغاز می‌کنند

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
آیپد جدید با نمایشگر رتینا، سطح تازه‌ای از کیفیت تصویر را به تبلت‌ها آورد، این نمایشگر توسط شارپ ژاپنی و ال‌جی کره‌ای تولید می‌شود.
تبلیغات

پیش از عرضه آیپد جدید، شایعاتی مبنی بر تامین موجودی نمایشگر مورد نیاز آیپد جدید توسط دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی به همراه شارپ ژاپنی، منتشر شده بود. اما پس از معرفی آیپد جدید گزارشی مبنی بر عدم کسب حداقل‌های کیفی نمایشگرهای شارپ و ال‌جی از جانب اپل، منتشر شد. به نظر می‌رسد تا اینجای کار سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگر آیپد جدید بوده است. اما تازه‌ترین گزارش نشان می‌دهد که ال‌جی و شارپ نیز به زودی تولید نمایشگر نسل سوم آیپد را آغاز می‌کنند.

به نظر می‌رسد شارپ و ال‌جی نیز توانسته‌اند انتظارات کیفی اپل را برای نمایشگر آیپد جدید برآورده کنند. براساس گزارش وب سایت تایوانی DigiTimes این دو شرکت در نیمه دوم ۲۰۱۲ به جمع تولید کنندگان نمایشگر آیپد جدید پیوسته و موجودی مورد نیاز نمایشگر آیپد جدید را افزایش می‌دهند. به این ترتیب اپل، قادر خواهد بود آیپدهای بیشتری را روانه بازار کند.

براساس گزارش DigiTimes در حال حاضر تنها تامین کننده نمایشگرهای نسل سوم آیپد، سامسونگ است.

این خبر علاوه بر تایید تامین کننده‌های نمایشگر آیپد جدید یک پیام دیگر نیز دارد. از آنجایی که سامسونگ، ال‌جی و شارپ خود نیز تولید کننده تبلت‌های اندرویدی هستند و فناوری تولید نمایشگر Retina را نیز دارند پس این ایده دور از ذهن نیست که به زودی شاهد تبلت‌های اندرویدی با صفحه نمایش پروضوح مشابه آیپد جدید باشیم.

اما حتی اگر این اتفاق هم بیافتد باز هم اکوسیستم اندروید و تعداد محدود نرم‌افزارهای سازگار با صفحه نمایش بزرگ تبلت‌ برای سیستم‌عامل گوگل مشکل ساز خواهد شد. ولی به هر حال تقریبا شکی دراین نیست که تبلت‌های اندرویدی برای ورود به میدان رقابت با آیپد جدید، نیاز به نمایشگرهای کارآمدتری دارند.

منبع: DigiTimes

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات