نسل سوم آیپد، ۱۰ درجه بیشتر از آیپد ۲ داغ می‌شود

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
آیپد ۳ به پردازنده‌ی سریع‌تری نسبت به نسل قبلی مجهز شده است اما این پردازنده ظاهرا گرمای بسیار بیشتری نیز تولید می‌کند.
تبلیغات

براساس آزمایشات انجام شده توسط وب‌سایت هلندی Tweakers، آیپد جدید ۱۰ درجه فارنهایت یا 5 درجه سانتی گراد بیشتر از آیپد ۲ گرم می‌شود. تویکرز از طریق دوربین‌های مادون قرمز و ابزارهای آزمایشاتی میزان گرمای تولید شده توسط آیپد ۳ را محاسبه کرده است. پس از شدت گرفتن اخبار و شکایات مبنی بر گرم شدن نسل سوم آیپد، اپل رسما اعلام کرد که گرمای تولید شده در تبلت جدید این شرکت در حد استانداردهای تعریف شده اپل است. در ادامه از جزئیات بیشتر و دلایل گرمای چند برابری آیپد جدید نسبت به نسل قبلی آن مطلع خواهید شد.

کارشناسان دلایل گرمای ۱۰ درجه ای آیپد جدید نسبت به آیپد ۲ را در استفاده از باتری بزرگ‌تر و پردازنده گرافیکی سریعتر می‌دانند. Tweakers نرم‌افزار GLBenchmark را برای مدت ۵ دقیقه اجرا کرده و سپس گرمای حاصل از آیپد ۲ و ۳ را توسط دوربین مادون قرمز اندازه‌گیری و مقایسه کرده است.

گرمای گوشه سمت راست و پایین آیپد جدید به دمای ۹۲.۵ می‌رسد که از همه قسمت‌های تبلت داغ‌تر می‌شود و این درحالی است که همین قسمت در آیپد ۲ جدود ۸۲.۹ درجه گرما دارد.

اپل سه‌شنبه گذشته و پس از شدت گرفتن اخبار مرتبط با داغ شدن آیپد جدید، رسما گرمای بیش از حد تبلت خود را رد کرد و اعلام کرد که میزان گرمای آیپد جدید در حد استاندارد اپل است.

اپل در آخر هفته پیش، بیش از سه میلیون آیپد جدید را به فروش رساند. تعداد زیادی از کاربران آیپد جدید در انجمن پشتیبانی اپل به گرمای شدید تبلت‌هایشان اشاره کرده و از این بابت ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که آیپدشان آنقدر داغ می‌شود که هنگام کار دستشان شروع به عرق کردن می‌کند.

باتری آیپد جدید ۷۰ درصد حجمِ تبلت را اشغال کرده و در مقایسه با آیپد ۲ تقریبا ۷۰ درصد بزرگتر شده است. پردازنده اصلی آیپد جدید نسبت به آیپد ۲ تفاوتی نکرده اما GPU چهار هسته‌ای یکپارچه شده با آن ارتقاء یافته و گرمای بیشتری ایجاد می‌کند.

پردازش تصاویر با رزولوشن بالا در نمایشگر Retina آیپد جدید باعث افزایش مصرف انرژی و نیاز به پردازش سنگین‌تر گرافیکی شده است که هر دو عامل باعث ایجاد گرمای بیشتر در تبلت می‌شوند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات