نوکیا: بله، ما در حال کار روی تبلت هستیم!

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده بود نوکیا در ساخت تبلت ویندوز ۸ است، اما حال مدیر بخش طراحی نوکیا به نشریه فنلاندی گفته که نوکیا در حال کار روی یک تبلت است.
تبلیغات

مدیر بخش طراحی نوکیا دیروز عنوان کرد که این شرکت در حال کار روی یک تبلت است.

مارکو آهتیساری در گفتگو با کاپالتی اوپتیو گفت که هم اکنون یک سوم از وقت خود را صرف کار روی تبلت می‌کند. اما درحالی‌که همه انتظار تبلت مبتنی بر ویندوز 8 را دارند، وی در این باره و زمان عرضه احتمالی عرضه آن صحبتی نکرد.

صحبت‌های آهتیساری موجب شده تا گزارش دیجی‌تایمز که در اویل هفته تهیه شده بود و خبر از عرضه تبلت دو هسته‌ای نوکیا می‌داد، اعتبار بیشتری بیابد. این بلاگ ادعا کرده است که نوکیا قصد دارد برای شروع کار 200,000 دستگاه تبلت تولید کند.

بحث نوکیا و کار روی تبلت لمسی از سال ۲۰۱۰ مطرح است. پس از امضای همکاری این کمپانی با مایکروسافت در سال گذشته که ویندوز فون 7 را به سیستم‌عامل اصلی خط تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا تبدیل کرد، شایعات شدت گرفتند و تمام این شایعات از تبلت مبتنی بر ویندوز 8 سخن می‌گفتند.

این شایعات در ماه نوامبر به خاطر صحبت‌های مدیر نوکیای فرانسه، پل آمسلم تقویت شد. وی به Les Echos گفته بود که کمپانی تصمیم دارد تا ماه ژوئن تبلتی بر مبنای ویندوز 8 آماده کند.

مدیر اجرایی نوکیا، استیفن الوپ در مصاحبه‌ای با احتیاط بیشتر گفته بود، این کمپانی موقعیت مناسبی برای توسعه یک محصول مبتنی بر ویندوز 8 را دارد. الوپ گفت: "از منظر اکوسیستم، مزایا و نکات مشترکی میان ویندوز و ویندوز فون وجود دارد. ما این موقعیت مناسب را درک کرده‌ایم و مطمئنا در مسیرمان به این موقعیت‌ها توجه داریم."

هنگامی که نوکیا تبلت ویندوز 8 خود را ارائه کند، به سرعت با هجوم رقبای سرسختی از جمله تولید کننده‌های بزرگ PC مثل DELL و HP مواجه خواهد شد. هفته گذشته مایکل دل، مدیر اجرایی دل به Bloomberg گفت که کمپانی تابعش یک تبلت ویندوز 8 را در همان روزی که این سیستم عامل ارائه می‌شود، عرضه خواهد کرد. HP نیز طبق گزارش‌ها متعدد، در حال کار روی تبلت های ویندوز 8 هم با CPU اینتل و هم ARM است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات