کاربران ویندوزفون: فعلا خبری از ویندوز 8 برای تلفن شما نیست

جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت همچنان توجه‌ی ویژه‌ای به کاربران ویندوز فون ندارد و قرار نیست ویندوز فون ۸ برای گوشی‌های هوشمند نیست.
تبلیغات

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که مایکروسافت بالاخره نسخه پیش نمایش ویژه مصرف کننده ویندوز 8 را در کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشت. روند برگزاری این کنفرانس برای اکثر خبرنگاران و مشتاقان آشنا و عادی به نظر می رسید. پشتیباتی آنلاین Xbox، صفحه شروع تعاملی و پویا، نرم‌افزارهای متفاوت کاربردی و... که بسیار به آنچه در ویندوز فون دیده شده بود شباهت داشتند.

متاسفانه با وجود اینکه MWC کنگره جهانی در زمینه محصولات همراه به خصوص گوشی‌های تلفن به شمار می‌رود آنچه که در کنفرانس مایکروسافت مشاهده شد طرفداران گوشی‌های همراه را راضی نکرد. مایکروسافت در این کنفرانس به شرح امکاناتی پرداخت که بسیاری از آنها قبلا در ویندوز فون دیده شده بودند و در حقیقت این شرکت چیز جدیدی در رابطه با ویندوز 8 برای گوشی های همراه، برای مشتاقان ارایه نکرد.

به شخصه ترجیح می‌دهم علی رغم اشتراک و ارتباط زیادی که بین ویندوز 8 و ویندوز فون وجود دارد، امکاناتی نظیر به اشتراک گذاری عکس ها میان این سیتم عامل با گوگل، فیسبوک و ... به راحتی در ویندوز فون 8 نیز امکان پذیر باشد.

همچنین به کارگیری مالتی تسکینگ ویندوز 8 در مقایسه با ویندوز فون بسیار کاربردی‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد که امیدوارم در نسخه های بعدی ویندوز فون نیز به همین صورت انجام پذیرد. علاوه بر همه این‌ها ایجاد فروشگاهی یکسان برای برنامه‌های کاربردی تبلت‌ها و گوشی‌های همراه و قابلیت به اشتراک گذاری و همگام‌سازی این برنامه‌ها میان این دو سیستم عامل می‌توانند جز ویژگی‌های فوق العاده‌ ویندوز فون 8 به شمار روند.

آنچنان که تا به حال شاهد آن بوده ایم، روند آرامی در اوج گیری و تولید محصولات مبتنی بر ویندوز فون حاکم بوده است. نوکیا به تازگی از گوشی جدیدش از خانواده Lumia به نام Lumia 610 پرده برداری کرده است. این گوشی با قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر برادرانش ارایه خواهد شد و همچنین قرار است نسخه ای از ویندوز فون که برای محصولاتی با حافظه و قدرت کمتری بهینه شده است بر روی آن نصب شود. نوکیا در نظر دارد ویندوز فون خود را برای تمام سلایق با توان مالی متفاوت ارایه دهد. سیستم عاملی که بتواند به کمک تولید کنندگان معتبرش، علاوه برنظر کاربرانی که برای اولین بار با یک گوشی هوشمند روبرو می شوند، نظر مشتاقان حرفه ای گوشی های هوشمند را نیز به سمت خود جلب کند.

ویندوزفون مانگو در ماه می معرفی شد، ولی تا ماه سپتامبر2011 زمان عرضه آن به عقب افتاد. قرار است ویندوز 8 در پاییز سال جاری آماده عرضه و فروش شود ولی اینکه ویندوز فون 8 نیز به همراه آن در دسترس کاربران قرار گیرد مشخص نیست. فقط می توان امیدوار بود.

منبع: PCWorld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات