توجه ویژه گوگل به تبلت های آندروید در سال 2012

جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به پایان رسید. این محفل، مکانی مناسب برای ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر آندروید بود، سیستم عاملی که هنوز نتوانسته در شاخه تبلت ها به گرد رقیب سرسخت خود یعنی iOS اپل برسد. از آنجایی که فروش جهانی تبلت های آندرویدی در برابر اپل با رشد کمتری همراه بوده است، گوگل قصد دارد تا استراتژی جدیدی را برای پررونق کردن بازار آندروید به کار گیرد. به همین منظور اندی رابین، مسئول برنامه آندروید در یک نشست خبری در کنگره جهانی موبایل 2012، به برشمردن برخی از راهکارهای پیش رو پرداخته است که نظر شما را به آنها جلب می کنیم.
تبلیغات

در این نشست رابین اعلام کرد تاکنون بیش از 12 میلیون تبلت آندرویدی در بازار جهانی به فروش رسیده است. رقمی که در وحله نخست دلگرم کننده است. اما برای کسب پیروزی بر رقیب سرسختی چون اپل به هیچ وجه کافی نیست. به اعتقاد وی بزرگترین مشکل پیش روی آندروید اثبات کارایی و ثبات خود به مشتریان است، و اینکه آنها بدانند با استفاده از اندروید، به اکوسیستم بزرگ گوگل با کلیه مزایا و قابلیت های آن وارد شده اند.

وی می افزاید:

[blockquote class="default"]کاربران تحصیل کرده می‌دانند که در زمان انتخاب با چه گزینه‌هایی روبرو هستند، اکوسیستم گوگل، اپل یا مایکروسافت... اما ما می خواهیم که کار بهتری انجام دهیم تا کاربران بدانند که چه اکوسیستمی برای رفع نیازشان مناسب است. امیدوارم که اقبال عمومی نسبت به تبلت‌ها بیشتر شود و کاربران بکوشند تا انجام امور جاری خود را به تبلت ها منتقل کنند.[/blockquote]

یکی از مهمترین چالش های پیش روی آندروید در بازار تبلت ها٬ کمبود برنامه های با کیفیتی است که برای صفحات نمایش بزرگ تبلت ها نوشته شده باشند. رابین با نادیده گرفتن این موضوع ابراز داشت:

[blockquote class="default"]آندروید منحصر به فرد است چون پلتفرمی است که برروی ابزارهای مختلف با مشخصات متفاوت قابل اجراست. در اندروید نیازی نیست تا نرم افزارها برای ابزارهای مختلف مانند تلفن هوشمند٬ تبلت و یا تلویزیونی مجددا از نو نوشته شوند. [/blockquote]

از این گذشته رابین در رابطه با اختلاف های رابط کاربری تبلت و تلفن های هوشمد اعلام کرد که نیازمند رویه ای آموزشی و تلاش توسعه دهندگان برای رسیدن به اهداف بزرگمان هستیم تا نرم افزارها با تبلت ها نیز سازگارتر شوند. کاری که توسعه دهندگان با سایر پلتفرم های دیگر انجام داده اند و در این رابطه نیز باید صورت بگیرد.

رابین همچنین درباره چالش پیش روی آندروید در جذب توسعه دهندگان به سوی پلتفرم تبلت ها صادقانه تاکید کرد که تنها فروش 12 میلیون دستگاه در طول 2 سال را نمی توان با فروش 50 میلیون iPad مقایسه کرد؛ رقمی که 15 میلیون از آن فقط در سه ماهه گذشته صورت گرفته است. او اعلام کرد که:

[blockquote class="default"]نمی توانیم کسی را مجبور کنم تا برنامه ی آندرویدی برای تبلت بنویسد. حقیقت آن است که توسعه دهندگان به سهم بازار نگاه می کنند و به دنبال سود و منفعت خویش هستند.[/blockquote]

وی معتقد است که ایجاد فضای مناسب از این لحاظ یکی از وظایف شرکت گوگل است تا پلتفرم آندروید را برای همگان، بخصوص توسعه دهندگان جذاب نگاه دارد. رابین در آخر ابراز امیدواری کرد که آندروید انتخاب کاربران خواهد شد.

منبع: The Verge | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات