کینکت سایز شما را برای انتخاب شلوار جین مناسب تشخیص می‌دهد

دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون درباره کاربردهای کینکت در فضای خارج از ایکس‌باکس بسیار شنیده اید. این بار هم یک کاربرد مهم دیگر که منجر به شکل گیری تکنولوژی جدیدی به نام Body Mapping شده را معرفی خواهیم کرد. این فناوری به زودی در فروشگاه‌های لباس به شما در تشخیص سایز دقیق لباس، کمک می‌کند. جزئیات کامل را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

حسگرهای عمق و موقعیت قدرتمند کینکت در بسیاری از اهداف مهم کاربرد چشمگیری داشته‌اند. مهم‌ترین آنها عبارتند از: بینایی مصنوعی، ترجمه زبان علائم، کنترل ربات‌های انسان‌نما و نقشه برداری سه بعدی بلادرنگ از هر مکان واقعی.

ممکن است از این ماجرا آگاه نباشید که 40% لباس‌های خریداری شده به خاطر عدم تناسب با اندام مشتری بازگردانده می‌شوند. طی اقدامی خردمندانه، Bloomingdale با یک شرکت بریتانیایی نقشه‌برداری از بدن به نام Bodymetrics قرارداد بسته تا یک سرویس داخل فروشگاهی فراهم کنند که بدن شما را آنالیز و رده‌بندی کرده، تا بتوان لباس‌های مناسب برای اندام مشتری را پیدا کرد. در بلند مدت، کابوس شلوارهای جین گشاد به پایان می رسد.

شما وارد اتاقکی می‌شوید که 8 سنسور کینکت آن را دایره وار احاطه کرده‌اند، (فرض کنیم یک هشت ضلعی را تشکیل می‌دهند). این سنسورها یک نقشه سه‌بعدی با تمام جزئیات از اندام شما تنها 5 ثانیه تهیه می‌کنند. این کار تقریبا شبیه همان کاری است که در فرودگاه اما با امواج انجام می‌شود. وقتی اسکن بدن شما انجام شد یک حساب کاربری Bodymetrics برای شما ایجاد می‌شود و اندامتان در یکی از سه گروه زمرد، یاقوت کبود و یا لعل (یاقوت سرخ) دسته بندی می شوند. دلیل انتخاب این اسامی عجیب، آن است که سیستم در مورد اندامتان قضاوتی نکرده باشد. حال می‌توانید جین‌ها و دیگر آیتم‌های فروشگاه که برای اندامتان مناسب اند را بیابید و یا از نقشه اندامتان به صورت آنلاین استفاده کنید تا سایز و فرم مناسب برای بدنتان را بیابید.

نقشه‌برداری از بدن و خرید اینچنینی، در حالی که فروش آنلاین روز به روز به خرده فروشی حضوری غلبه می‌کند، مسلما در دهه آینده، جای بسیاری برای رشد خواهد داشت. مراحل آغازین ممکن است کمی مضحک و آزاردهنده باشد اما این اتفاقی است که در ابتدای کار برای تمام تکنولوژی‌ها می‌افتد. اتاقک‌های Bloomingdale تا آخر هفته جاری آماده خواهند شد.

منبع: Tech Crunch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات