مقایسه تصویری نمایشگر New iPad با نمایشگر سایر دستگاه‌ها

یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
مطالعه 5 دقیقه
آیپد جدید به نمایشگر رتینا مجهز است که تصاویر را با کیفیت و وضوح خارق‌العاده نمایش می‌دهد اما این نمایشگر در مقابل دیگر ابزارها چطور عمل می‌کند؟
تبلیغات

در این مقاله قصد داریم نمایشگر نسل سوم آیپد اپل را با نمایشگر سایر تبلت‌ و گوشی‌های موبایل مقایسه کنیم. بدین منظور نمایشگرها را زیرمیکروسکوپ برده تا بتوان تعداد پیکسل ها و اندازه آنها را در یک میلی متر مربع از سطح هر نمایشگر مقایسه کرد. در ادامه مشاهده می کنید که چرا نمایشگر New iPad کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر نمایشگر ها دارد.

هر چه فاصله پیکسل‌ها در یک نمایشگر کمتر بوده و اندازه آنها کوچک‌تر باشد، تراکم پیکسل بیشتر بوده و کیفیت تصویر در نمایشگر بهتر خواهد بود. اکنون در تصاویر زیر می‌توانید اندازه کوچک پیکسل‌های New iPad را مشاهده کرده و به کیفیت بالای آن نسبت به سایر دستگاه‌ها پی ببرید. همه تصاویر مساحت 1 میلیمتر مربع از نمایشگر را به تصویر کشیده‌اند. توجه داشته باشید که در اغلب نمایشگرها هر پیکسل از سه ساب-پیکسل قرمز٬ آبی و سبز تشکیل می شود. در تصاویری میکروسکوپی گرفته شده، ساب پیکسل ها نمایش داده شده اند که مجموع هر سه ساب پیکسل یک پیکسل را شکل می دهد.

iPad_2-display

اکنون در تصویر زیر اندازه پیکسل‌های نمایشگر نسل جدید آیپد را مشاهده کنید.

iPad_3-display

نتیجه‌ای که از تصویر بالا می‌توان گرفت این است که بین پیکسل‌های نمایشگر آیپد جدید، در حالت افقی هیچ فاصله ای وجود ندارد. البته در حالت عمودی بین سطر‌های پیکسل‌ها فاصله وجود دارد. این چیدمان پیکسل‌ها و تراکم بالای آنها بیانگر رزولوشن بسیار بالای نمایشگر Retina در آیپد نسل سوم است.

تصویر زیر، نمایی از نمایشگر یک iPod Touch 2007 در زیر میکروسکوپ است.

iPod_Touch_2007

به تراکم پیکسل‌های iPhone 4S در تصویر زیر دقت کنید. این تراکم پیکسل بالا، نشان از رزولوشن بسیار خوب آیفون 4S دارد.

iPhone_4S

اکنون نمایشگر این دو دستگاه فوق‌العاده جذاب را در کنار هم مشاهده می‌کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص شده، اندازه پیکسل‌های iPhone 4S از اندازه پیکسل‌های New iPad نیز کوچک تر است و به همین دلیل کیفیت تصویر بهتری دارد.

iPad_iPhone_Comparison

تصویر زیر تراکم پیکسل‌های تبلت PlayBook برند BlackBerry را به تصویر کشیده است.

BlackBerry_PlayBook

بد نیست نگاهی هم به تراکم پیکسل‌های نمایشگر آمازون کیندل فایر بیاندازید.

Kindle_Fire

اکنون قصد داریم سری هم به تراکم پیکسل‌های Google Nexus One بیاندازیم. نمایشگر گوگل نکسوس دارای تکنولوژی PenTile RGBG OLED است.

Google_Nexus_1

به شکل پیکسل‌های تصویر Nintendo 3DS در تصویر زیر دقت کنید. شکل پیکسل‌ها در این نمایشگر، نسبت به سایر نمایشگر‌ها بسیار متفاوت است. توجه کنید این نمایشگر برای مشاهده تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک ساخته شده است.

Nintendo_3DS

نمایشگر Play Station Vita نیز در تصویر زیر، نمایش داده شده است.

PlayStation_Vita

آیا تصور می‌کردید که نمایشگر‌های مختلف تا این حد با یکدیگر اختلاف ساختاری داشته باشند؟

منبع: PhoneArena | ignorethecode

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات