نرم‌افزار کنترل از راه دور ماشین پلیس برای ویندوز ۸ ساخته شد

یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
نرم‌افزار جدیدی برای ویندوز در ویندوز استور قرار گرفته که توسط آن می‌توان خودرو پلیس را بطور کامل تحت کنترل قرار داد.
تبلیغات

تقریبا دو هفته از ارائه نسخه آزمایشی ویندوز 8 می‌گذرد. هم زمان با آن، نسخه آزمایشی فروشگاه ویندوز نیز راه‌اندازی شد. هنوز تعداد نرم‌افزارهای اختصاصی این سیستم‌عامل بسیار کم است و نمی‌توان در مورد آینده آن قضاوت درستی کرد. اما یک نرم‌افزار منحصر به فرد ارائه شده که قدرت ویندوز 8 را نشان می‌دهد. نرم‌افزاری که توسط آن می‌توان خودرو پلیس را بطور کامل تحت کنترل قرار داد. احتمالا طی ماه‌های بعدی شاهد نرم‌افزار‌های قدرتمند بیشتری نیز خواهیم بود.

نسخه بتای فروشگاه ویندوز مایکروسافت، حدود دو هفته پیش با کمتر از صد اپلیکیشن شروع به کار کرد، اما در بین آنها به ندرت می‌توان نرم‌افزارهای کاربردی درست و درمان پیدان کرد. اما یک شرکت نرم‌افزاری امنیت عمومی به نام Modularis قصد دارد این روند را با ماشین پلیس قابل کنترل با ویندوز 8 حل کند. Modularis با استفاده از Windows Azure یک روش جدید مبتنی بر فضای ابری ارائه کرده است که کنترل ماشین پلیس از راه دور را ممکن‌ می‌سازد.

GeekWire موفق شده که نرم‌افزار را در گردهمایی مایکروسافت که چند روز پیش برگزار شد، آزمایش کند. این برنامه که تحت رابط کاربری مترو کار می‌کند، می‌تواند به طور کامل ماشین پلیس را از چراغ‌ها تا آژیر و حتی باز و بسته شدن درها کنترل کند. مایکروسافت به همراه Modularis این نرم‌افزار را در همایش جهانی سالانه امنیت عمومی، رونمایی کردند.

جایی که مدیران رده بالا جمع می‌شوند تا درباره امنیت عمومی تبادل نظر کنند. در حالی که عناوین موجود در فروشگاه ویندوز در حال حاضر نسبتا محدود است، این اپلیکیشن خاص پتانسیل ویندوز 8 تبلت‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. مایکروسافت قول داده که فروشگاه آزمایشی ویندوز را با برنامه‌های جدید مرتبا به روز رسانی کند، پس باید منتظر بمانیم تا شاهد کاربردهای منحصر به فرد بیشتری در ویندوز 8 در ماه‌های آینده باشیم.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات