مایکروسافت: از IE 10 متنفر نباشید

جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در ویندوز ۸ مشکلات مرورگر اینترنت اکسپلور را رفع کرده است تا شاید نظر کاربران را مجددا به آن جلب کند.
تبلیغات

مایکروسافت می‌گوید در نسخه جدید مرورگر اینترنت اکسپلور، اشکالات و نواقص زیادی را رفع کرده است. زمانیکه محیط IE 10 با بستر لمسی ویندوز 8 ترکیب می‌شود تجربه بسیار روان‌تری از وب‌گردی را برای کاربر فراهم می‌کند.

البته استفاده از IE 10 با ماوس و کیبرد هم عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت، اما این طور که به نظر می‌رسد استفاده از آن در صفحه‌ها‌ی لمسی بسیار روان تر است. براساس ادعای مایکروسافت سرعت نمایش صفحات وب نیز به شدت افزایش یافته است. در ادامه به بررسی قابلیت‌های جدید Internet Explorer 10 و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

در آخرین مطلب وبلاگ ویندوز 8، ویژگی‌های جدید IE 10 که همراه با نصب نسخه بتای ویندوز 8 روی سیستم کاربر قرار می‌گیرد، تشریح شده است.

این مرورگر بسیاری از ویژگی‌ها‌ی رابط کاربری مترو را در خود دارد. بازبینی‌ها‌ی اساسی که روی نسخه آخر این مرورگر اعمال شده بسیار زیاد هستند و این تغییرات باعث شده در نسخه جدید چهره کاملا متفاوتی از این مرورگر را شاهد باشیم که شاید برای استفاده راحت از IE 10 کاربران نسخه قدیمی نیاز به آموزش داشته باشند.

برای مثال، در مرورگر جدید نوار آدرس یا نوار وظیفه معلوم نیست که این امر موجب شده وب‌سایت‌ها‌ به طور کامل از بالا به پایین و از چپ به راست نمایشگر را پر کنند که موجب روانی بیشتر در وبگردی می‌شود. مایکروسافت می‌گوید ایده مرورگر جدید را از مرورگر گوشی‌ موبایل الهام گرفته است.

این مرورگر صفحه آغازین خاص خودش را دارد که بسیار شبیه به صفحه آغازین سیستم عامل جدید این کمپانی یعنی windows8 است. IE 10 شامل مجموعه‌ای از کاشی‌ها‌ی (Tile) رنگی است که سایت‌ها‌ی پرطرفدار، سایت‌ها‌ی پر بازدید و صفحات محبوب را در خود جای داده اند.

ویندوز 8 همچنین از سنجاق کردن (Pin) سایتها‌ی محبوب یا خاص به صفحه اصلی پشتیبانی می‌کند، در نتیجه کاربران می‌توانند به جای باز کردن IE و سپس جستجوی سایت محبوبشان در نوار آدرس یا منوها‌، با کلیک بر روی یک کاشی در صفحه اصلی ویندوز، مرورگر را فراخوانی کرده و به طور مستقیم و آنی به وب سایت مورد نظر برسند.

تب‌ها‌ یا زبانه‌ها‌ دیگر وجود ندارند. به جای یک رشته از تب‌ها در بالای صفحه مرورگر، می‌توان با کشیدن (Swipe) انگشت، یا تایپ حرف کلیدی Z و یا کلیک ماوس، یک تصویر کوچک از 10 زبانه مورد استفاده را در بالا یا پایین صفحه مشاهده کرد.

IE 10

برای دستگاه‌ها‌ی لمسی، یک کیبو‌رد لمسی سفارشی شده برای مرور اینترنت وجود دارد که شامل کلیدها‌ی "/" در سمت چپ کلید فاصله، و یک کلید ".com" در سمت راست آن است. وقتی کاربر در حال نوشتن ایمیل است، کلید "/" به "@" تبدیل می‌شود.

کی برد ویندوز 8 اینترنت اکسپلور 10

وب سایت‌ها‌یی که می‌خواهند اپلیکیشن سازگار با رابط مترو را نیز داشته‌باشند، یک باکس در سایت خود قرار می‌دهند که وقتی کلیک می‌شود، کاربر را وارد محیط فروشگاه ویندوز و صفحه نرم افزار مورد نظر می‌کند تا کاربر بتواند آن را دانلود کند.

IE 10 با گسترش و بهبود InPrivate browsing امنیت و حفظ حریم خصوصی را بسیار بالا برده است. درنسخه جدید برای هر تب به صورت جداگانه، کوکی‌ها‌ و اطلاعات کش متوقف می‌شوند و مثل نسخه قدیمی ‌یک سیستم امنیتی که کل تب‌ها‌ را کنترل می کند، وجود ندارد.

در بلاگ ویندوز 8 مایکروسافت، اطلاعات جالبی وجود دارد که می‌توانند مفید باشند. این بلاگ به مقایسه انجام برخی کارها با استفاده از ماوس و کیبورد در مقایسه با صفحه لمسی می‌پردازد که نشان می‌دهد مرورگر IE10 با صفحه لمسی ویندوز8 کاملا سازگار است.

کاربرانی که با ماوس و کیبورد راحت ترند در مرورگر جدید با برخی روش‌ها‌ی جدید روبرو خواهند شد که اگر با آنها‌ احساس راحتی نکنند، از مرورگر جدید رویگردان خواهند شد.

با وجود این تغییرات جدید در IE 10، آیا حاضر به استفاده از این مرورگر هستید؟ یا اگر از فایرفاکس و کروم استفاده می کنید، ترجیح می دهید همین مرورگر ها را حفظ کنید. گوگل و موزیلا رسما اعلام کرده‌اند که در حال تولید نسخه های جدید مرورگرهای کروم و فایرفاکس هستند که با رابط کاربری Metro ویندوز 8 سازگار است. حالا نظر شما چیست؟

منبع: PCworld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات