چرا بالاخره تصمیم به خرید یک تبلت گرفتم؟

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
تبلت‌ها روز به روز کامل‌تر و بالغ‌‌تر می‌شوند و سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های تبلت‌ها نیز کارآمدتر شده‌اند؛ اما چرا من در نهایت تصمیم به خرید تبلت گرفتم؟
تبلیغات

با وجود لپ‌ تاپ و تلفن‌ هوشمند هیچ وقت تبلت‌ها نتوانستند من‌ را جذب خود کنند. اما برای اولین بار به فکر خرید یکی از این دستگاه‌ها افتاده‌ام. در هفته گذشته نسل سوم آیپد رسما معرفی شد، اما این مساله به خاطر معرفی آیپد جدید نیست، بلکه دلیلی دارد که هیچ گاه به آن فکر نکرده بودم. اما چندی است این دلیل برایم پر رنگ شده است.

ابتدا بگذارید درباره دلیل بی‌تفاوتی خودم نسبت به تبلت را برایتان بگویم. دلیل من برای نخریدن تبلت خیلی ساده است: «من به تبلت نیازی ندارم».

وقتی در خانه هستم و می خواهم ایمیل یا شبکه های اجتماعی را چک کنم و یا کمی بازی کنم، به راحتی از لپ تاپ یا گوشی هوشمندم استفاده می کنم. معمولا این وسایل دم دست هستند. از طرفی ترجیح می‌دهم در وقت فراغتم حتی المقدور از تکنولوژی دور باشم.

قبل از خواب یک کتاب واقعی (و نه یک کتابخوان الکترونیکی) یا یک مجله می‌خوانم. این موضوع در سایر مسائل زندگی من نیز صادق است. بعد از گذراندن بیشتر وقتم در مقابل کامپیوتر در طول یک روز کاری دوست ندارم در هنگام فراغت از کار باز هم به یک نمایشگر خیره شوم و نیاز دارم تا کمی از تکنولوژی فرار کنم.

حتما می پرسید با این تفاسیر چرا حالا نظرم نسبت به تبلت عوض شده است؟ باور می‌کنید یا نه اصلی ترین دلیلش کتاب‌های کُمیک (Comic) هستند!

من هیچ‌گاه در تمام عمرم علاقه ای به کمیک نداشتم. حتی برادرم را به خاطر خواندن آنها مسخره می‌کردم. اما به قول معروف "اول بچش بعد بگو بی‌نمکه"! خوب من هم چشیدم و عاشقش شدم.

دقیقا یک هفته پیش، دوستم و همکارم٬ اریک فرانکلین، به من پیشنهاد خواندن "Ultimates" را داد. اگر بگویم من به دام افتادم، موضوع را کوچک کرده‌ام. مجموعه اول این کمیک را تنها در چند ساعت خواندم و به تازگی مجموعه دوم را تهیه کرده‌ام. می دانم که اگر به سراغ دومی بروم باز هم در دام چند ساعته خواهم افتاد.

خانواده و دوستان پیشنهادات دیگری از دیگر نویسندگان و دیگر موضوعات داده‌اند و گفتند بهترین راه برای دسترسی بهتر به موضوعات و کمیک‌های جدید و قدیمی‌تر از طریق نرم اقزارها و وب‌سایت انتشارات آن ها است. به نظر می‌رسد تبلت‌ها بهترین وسیله برای خواندن کمیک‌ها باشند. نمایشگر بزرگ‌تر برای خواندن و شنا کردن در دنیای تصویری کمیک‌ها بسیار عالی است و طراحی قابل حمل آن به شما این امکان را می‌دهد تا روی مبل یا راحتی لم بدهید و از خواندن کمیک لذت ببرید. به علاوه، Guided View که امکان حرکت کمیک به صورت پنل به پنل را می دهد بسیار جذاب است.

اگر این دلایل را کنار بگذاریم من همچنان برای خرید یک تبلت با خودم کنار نیامده ام. من درگیر بین خواستن و نیاز داشتن هستم. از آنجا که بخش واقعی تر شخصیت من در هنگام خرج کردن پول بسیار سخت گیر است، به من می گوید که همچنان یک وسیله غیر ضروری خواهد بود.

افرادی که تبلت خریداری کرده‌اند برای انتخاب خوب دلایل مختلفی از جمله بازی‌های متنوع٬ کتاب و مجله خواندن ساده٬ گشت گذار راحت و لذت بخش در اینترنت را اعلام می کنند. اما در مجموع اکثر دلایل انتخاب آنها در شاخه تفریحی سرگرمی خلاصه می‌شود.

تبلت‌های ارزان قیمت خوبی چون کیندل فایر 200 دلاری در بازار وجود دارند اما به محض این که به خرید تبلت می‌اندیشم سریعا به این فکر می‌افتم که با این پول چه کارهای دیگری می توانم بکنم. مثلا صورت حساب کارت اعتباری ام را پرداخت کنم یا آن را به پس اندازهایم برای خرید خانه اضافه کنم و این جور فکرهای آدم بزرگ‌ها و مسئولیت هایشان ذهنم را فرا می گیرد!

این حس جدال میان خواستن و نیاز داشتن چیز جدیدی نیست و قابل تعمیم به بسیاری از خریدهای ما می‌باشد. ولی من مدت‌ها بود که با این جدال مواجه نشده بودم (این هم از مشکلات جهان اول است). مطمئنا من تنها کسی نیستم که این کشمکش درونی را در مورد تبلت داشته است اما با توجه به آمار فروش این دستگاه به نظر می رسد هر روز افراد بیشتری به آن علاقه‌مند می‌شوند. آیا این بدین معناست که تبلت‌ها به یک وسیله ضروری تبدیل می شوند؟ نظر شما چیست؟ آیا شما هم اهل خواندن دانستان‌های مصور٬ کُمیک هستید؟

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات