نکاتی درباره دوربین نسل سوم آیپد و نرم افزارهای مخصوص آن

شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
iPad جدید اپل، که فعلا New iPad نام گذاری شده، دارای دوربین ارتقا یافته 5 مگاپیکسلی است. علاوه بر این دوربین فوق العاده، نرم افزارهای جذابی نیز برای New iPad معرفی شده‌اند که نظر کاربران مختلف با سلایق متفاوت را به خود جلب می‌کند. یکی از این برنامه های جذاب عرضه شده برای New iPad نرم افزار گرافیکی iPhoto است که کاربرد و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در ادامه جزئیات کامل تری از دوربین iPad جدید اپل و نرم افزارهای معرفی شده توسط اپل، مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

جذابترین نکته در مورد iPad جدید اپل که دو روز پیش معرفی شد، مسلما نمایشگر HD Retina با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل و 44 درصد بهبود در کیفیت و نمایش رنگ آن است.

برای استفاده بهینه از صفحه نمایش پر زرق و برق New iPad، دوربین پشتی آن از 0.7 مگاپیکسل در آیپد 2 به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته است تا بتوانید عکس های زیبایی با آن گرفته و در نمایشگر با کیفیت آن مشاهده کنید.

با وجود این جهش بزرگ در رزولوشن دوربین New iPad، وقتی به دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 4S فکر می‌کنید، متوجه می شوید که این موضوع آنقدر هم هیجان انگیز نیست.

آیپد به عنوان دستگاهی برای گرفتن عکس به صورت حرفه ای تعریف نشده‌است. به ندرت پیش می آید که من بخواهم با iPad غول پیکرم عکس بگیرم. در واقع کمی عجیب است که بخواهیم با وسیله بزرگی چون iPad عکس بگیریم.

با این حال، اگر دوربین New iPad ضعیف می بود، ضعف آن در صفحه نمایش جذاب New iPad برجسته تر می شد، بنابراین مشخص بود که اپل دوربین آیپد 2 را ارتقا دهد تا اشکالات دوربین در نمایشگر Retina آیپد جدید خیلی نمایان نشوند.

دوربین پشتی New iPad نه تنها از یک سنسور روشنایی بهره برده بلکه سیستم نور را از تکنولوژی برتر دوربین iPhone 4S قرض گرفته است تا کیفیت عکس های گرفته شده را افزایش دهد.

سایر ویژگی های دوربین پشتی New iPad عبارتند از:

  • پرتوگیری اتوماتیک
  • فوکوس اتوماتیک
  • تشخیص چهره خودکار
  • قفل پرتوگیری اتوماتیک
  • قفل فوکوس اتوماتیک
  • توازن رنگ سفید اتوماتیک
  • ضبط ویدئو با کیفیت 1080p
  • تثبیت کننده تصویر ویدئو
  • کاهش نویز گذرا( برای کمک به بهبود کیفیت در نور کم)

به منظور جذب بیشتر شما برای گرفتن عکس های بیشتر با این محصول، اپل اعلام کرده است یک ویرایشگر جدید iPhoto برای iPad آماده کرده که بسیار جالب تر از خود دوربین است.

نرم افزار جدید iPhoto بسیاری از کارهایی که نسخه دسکتاپ آن می تواند انجام دهد را داراست، اما با یک رابط کاربری جدید و دلچسب که راه های جدیدی را برای گشت و گذار و ویرایش در مجموعه عکس ها ارائه می دهد. این رابط جدید به بهره برداری کامل از صفحه نمایش چند لمسی می پردازد.

خصوصیاتی شامل افکت های حرفه ای با کیفیت که تنها رقیبش Adobe Photoshop Touch است، گزینه های به اشتراک گذاری آنلاین برای آپلود آسان به فیس بوک، توییتر، و غیره از جمله قابلیت های iPhoto جدید هستند.

ویژگی Photo Journal به شما این امکان را می دهد که گالری عکس خود را از طریق iCloud به اشتراک گذارید و ویژگی مورد علاقه من یعنی Photo Beaming اجازه می دهد تا عکس ها را به طور خودکار به دستگاه iOS دیگری منتقل کنید.

منبع: zdnet | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات