ویندوز 8 برروی انواع مختلف تبلت ها کار می کند اما قادر به اجرای کلیه نرم افزارهای دسکتاپ نیست

پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس دیروز خود، سیستم عامل ویندوز 8 را برروی طیف وسیعی از سخت افزارهای مختلف شامل کامپیوترهای مبتنی بر معماری x86 اینتل و ابزارهای پرتابل مبتنی بر ARM به نمایش گذاشت. مایکروسافت، ویندوز 8 را برروی تبلت های مبتنی بر پردازنده Tegra 3 انودیا، Snapdragon کوالکام، OMAP 5 تی آی و Clover Trail اینتل به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین اعلام کرد که ویندوز 8 از قابلیت اتصال در حالت استندبای پشتیبانی خواهد کرد. این بدین معناست که ویندوز 8 همانند تلفن های هوشمند، درحالت استندبای نیز قادر به دریافت ایمیل، توییت ها و دیگر بروز رسانی ها خواهد بود.
تبلیغات

اما از بین 4 پلتفرم نام برده شده تنها پلتفرمی که کلیه امکانات نسخه مخصوص کامپیوترهای رومیزی را داراست، Clover Trail اینتل است که قادر به اجرای تمام نرم افزارهای x86 نیز می باشد. اما دیگر پردازنده های مبتنی بر معماری ARM قادر به اجرای تعداد محدودی از نرم افزارهای نسخه دسکتاپ می باشند.

فروشگاه ویندوز (Windows Store) بصورت خودکار نرم افزار سازگار با ابزار ویندوزی را تشخیص داده و دانلود می کند یعنی نیازی نیست تا کاربر از بین پلتفرم های x86 و ARM یکی را انتخاب کند.

در نهایت این بدین معناست که نمی توان تجربه یکسان با ویندوز 8 برروی پردازنده های ARM (تبلت ها) و پردازنده های مبتنی بر معماری x86 داشت و برخی از نرم افزارهای دسکتاپ برروی تبلت ها اجرا نخواهد شد.

کلیه مقالات مرتبط با ویندوز 8 را در این آدرس مشاهده کنید.

منابع: The Verge | AnandTech

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات