گلکسی نوت سامسونگ: تلفن هوشمند یا تبلت کوچک؟

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
فروش گوشی جدید چشم بادامی ها، سامسونگ گلکسی نوت (Galaxy Note) آغاز شده است. این ابزار الکترونیکی که قدری بزرگتر از گوشی های هوشمند و کمی کوچکتر از تبلت های موجود است به اعتقاد کارشناسان، با چالش های جدی در ترغیب خریداران مواجه است. مسائله اصلی این است که Galaxy Note تلفن هوشمند است و یا یک تبلت کوچک؟ شاید هیچ کدام
تبلیغات

گلکسی نوت یک ابزار 5.3 اینچی با حافظه داخلی 16 گیگا بایت است، که با استفاده از کارت حافظه SD قابل ارتقا به 32 گیگا بایت نیز می باشد. Galaxy Note حدود 178 گرم وزن دارد و صفحه نمایش 5.3 آن از نوع Super AMOLED با رزولوشن HD یا 800 در 1280 پیکسل است، این ابزار اندرویدی مجهز به پردازنده دو هسته ای ARM Cortex A9 با سرعت 1.4GHz و دوربین 8 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو Full HD است. این ابزار که به نظر می رسد جزء خانواده تلفن های هوشمند به شمار رود مجهز به سیستم عامل آندروید 2 یا شیرینی زنجفیلی (Gingerbread) است.

اما در حقیقت محصول تازه شرکت سامسونگ الکترونیک، ابزاری غول پیکری است که نه گوشی تلفن همراه به حساب می آید و نه در خانواده تبلت ها جای می گیرد! به نظر کارشناسان این گوشی با دو مشکل اساسی روبرو است: بزرگی اندازه و قیمت نسبتاً بالایی که مطمئناً در شرایط اقتصادی حال حاضر دنیا به جیب مشتریان فشار خواهد آورد.

منتقدان می گویند به دلیل ابعادی که گلکسی نوت دارد نمی توان آن را گوشی خوبی به حساب آورد؛ از سوی دیگر قادر نیستیم تا در جمع تبلت ها از آن تعریف و تمجید کنیم. نباید از یاد برد، با توجه به رشدی که گوشی های هوشمند در این چند ساله از نظر اندازه داشته اند، گلکسی نوت آنقدرها هم عجیب و غریب نیست. به خصوص وقتی مدلهایی چون Droid RAZR MAXX موتورولا یا HTC Titan 2 را در ذهن داشته باشیم.

شنیده ها حاکی از آن است که استیو جابز مرحوم نیز بر حفظ اندازه آیفون 3.5 اینچی تاکید و پافشاری خاصی داشته و معتقد بود اندازه گوشی ها باید به دست مخاطب راحت باشد، به اعتقاد او صفحات نمایش بزرگتر از 4 اینچ برای کف دست اغلب افراد بزرگ است؛ و بالطبع کار با گوشی را برای آنها سخت خواهد کرد.

البته نباید از یاد برد که اندازه گوشی یکی از معیارهای شخصی خریداران است، با این وجود اغلب خریداران همان اندازه 3.5 تا 4 اینچی را می پسندند و بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که گوشی های هوشمندی که از صفحه نمایش بزرگتر بهره می برند، خیلی دست و پاگیر هستند.

galaxy_note_apple_iphone_4s_samsung_galaxy_s_ii

از سوی دیگر، اگر ترجیح می دهید سامسونگ گلکسی نوت را یک تبلت کوچک در نظر بگیرید باز هم با چالش اندازه مواجه هستید. حقیقت آن است که اندازه 5.3 اینچی صفحه نمایش، برای خانواده تبلت ها اندازه نسبتاً کوچکی به حساب می آید. تبلت های 7 اینچی انتخاب اصلی کاربران و 10 اینچی ها نیز بر بازار حکمرانی می کنند. لازم است تا برای اثبات ادعای مان به نتایج حاصل از عرضه تبلت های 5 اینچی شرکت دل (Dell) نظری بیافکنیم که جز شکست هیچ فایده ای برای آنها در پی نداشته است.

از طرف دیگر عده ای از کارشناسان معتقدند که تنوع نمک زندگی است! گوشی سامسونگ شاید مناسب حال افرادی است که دوست دارند تلفن همراهی داشته باشند که شبیه تبلت باشد و با قراردادن یک گوشی عظیم الجثه در مقابل صورتشان در هنگام صحبت کردن مشکلی نداشته باشند. پس گلکسی نوت انتخاب هوشمندانه ای برای این دسته از خریداران به حساب می آید.

حالا دلتان می خواهد که یکی از این گوشی های تبلت وار را داشته باشید یا نه؟ کافی است ابتدا تصمیمتان را بگیرید که سامسونگ گلکسی نوت را به عنوان یک گوشی هوشمند، تبلت یا هر دو آنها می خواهید و بعد خرید کنید!!

نظر شما در مورد گلکسی نوت چیست؟ و اگر آن را انتخاب کرده اید تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات