گوگل در حال آزمایش نمونه اولیه سیستم تفریح خانگی مبتنی بر اندروید است

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
مطالعه 4 دقیقه
پس از یک روز خسته کننده روی کاناپه لم داده اید، حس و حال بلند شدن از جای خود را ندارید، کنترل از راه دور را از گوشه ای پیدا کرده، چراغ آشپزخانه را خاموش می کنید، اجاق گاز را کم و زیاد کنید، ماشین لباس شویی را روشن کنید، سینمای خانگی را روشن کرده و از دستگاه پخش کننده فیلم مورد علاقه خود را پخش می کنید و از زندگی کمی لذت می برید! اینها خواب و خیال نیست، رویایی است با نام اندروید در خانه که در حال آزمایش های اولیه می باشد و قرار است که تا پایان سال در خانه های شما باشد!
تبلیغات

این ماه حدود 252 خانه در حال استفاده از نمونه آزمایشی ابزار تفریح خانگی گوگل هستند. این پروژه که پیشتر از آن با عنوان Android@Home (آندروید در خانه) نام برده می شد، شامل مجموعه ای از ابزارها است که با فن آوری WiFi یا بلوتوث با یکدیگر در ارتباط هستند. علی رغم عدم اطلاع رسانی رسمی گوگل در این باره، مطلع شدیم که روند آزمایشی این پروژه از ماه گذشته میلادی آغاز شده است و خبرهای آن به تازگی به بیرون درز کرده است.

Android@Home

در این مرحله از 252 خانه در مناطق مختلفی جهت آزمایش استفاده شده است. برخی از این مکانها که برای آزمایش ایده جدید گوگل بکارگرفته شده اند عبارتند از لس آنجلس، کمبریج ماساچوست، و مانتن ویو نیویورک. تمام آنچه ما می دانیم جزئیات محدودی است که گوگل برای کسب مجوز FCC در اختیار کارشناسان قرار داده است. عین عباراتی که در فرم مربوطه آمده است را در پایین ملاحظه می فرمایید:

[blockquote class="default}"]گوگل در حال توسعه ابزار سرگرمی و تفریح خانگی می باشد که نیازمند آزمایش در خارج از محیط آزمایشگاهی است. این ابزار هم اکنون در فاز اولیه بوده و تا دست یابی به نمونه نهایی ممکن است دچار تغییراتی شود. با استفاده از این ابزار، کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از شبکه اینترنت بی سیم خانگی (WiFi) و بلوتوث به ابزارهای الکترونیکی در داخل خانه متصل شوند. در این مرحله از آزمایش با چالشهای حقیقی که این ابزار در پیش روی خواهند داشت مواجه شده و می توانیم میزان اعتماد پذیری آن را بسنجیم. این سیستم از قابلیتهای WiFi / بلوتوث معمولی استفاده می نماید. در فاز آزمایشی به ارزیابی فرکانس های رادیویی ماژول مربوطه نخواهیم پرداخت و بیشتر، هدف ما سنجش میزان پایداری شبکه بیسیم خانگی است. امیدواریم در این مرحله تغییرات لازم برای افزایش کارایی و لذت بخشی کار با دستگاه را بالا ببریم. با اعطای مجوز لازم برای انجام آزمایش مربوطه در تعداد مراکز مورد نظر می توانیم شرایط حقیقی را برای آزمایش فراهم آورده و کارایی آن را در محیط واقعی بسنجیم، در نتیجه میزان کارایی آن بدست آمده و خواهیم توانست کلیه مشکلات احتمالی را پیش بینی و رفع کنیم.[/blockquote]

جالب است مگر نه؟ حال اگر این اطلاعات را با یافته هایی که قبلا از Google I/O 2011 مربوط به پروژه Android@Home مقایسه کنیم، درخواهیم یافت که هر دو مورد یکی است! ابزار کنترل خانگی گوگل نام دیگری است که بر روی این پروژه گذارده اند که شامل توانایی کنترل ابزارهای گوناگون در خانه می باشد؛ مثلا روشن و خاموش کردن چراغ ها یا استفاده از تجهیزات خانگی.

اندروید در خانه

همچنین سیستم سینمای خانگی با عنوان «پروژه تنگستن» در قلب این سامانه وجود دارد که به وسیله آن قادر خواهید بود با استفاده از چنجر سی دی های صوتی که به فن آوری NFC (ارتباطات میدان نزدیک) مجهز است، از راه دور موسیقی دلخواه خود را انتخاب و به آن گوش کنید. در این زمینه گوگل با شرکت لایتینگ ساینس (LightingScience) همکاری می کند و قرار است که تا پایان سال 2012 آن را روانه بازار نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به ویدیو 43:08 دقیقه ای که در آن قابلیت های سیستم Android@Home معرفی شده است توجه نمایید.

حال اگر از این سیستم خوش تان آمده است باید تا پایان سال و عرضه عمومی آن صبر کنید، راستی یادتان نرود که همه این قابلیت ها بخاطر آندروید سبز دوست داشتنی مان است!

منبع: Slash Gear

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات