چرا ویندوز فون 8 به زودی به بهترین انتخاب تبدیل خواهد شد

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
متخصصان نرم افزاری مایکروسافت و شرکت های توسعه دهنده سخت افزار همگی سخت مشغول آماده سازی گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون 8 هستند. با توجه به شایعات و اخبار غیر رسمی منتشره می توان ویندوز فون را یکی از بهترین انتخاب ها دانست، علی رغم اینکه هنوز این سیستم عامل برای عرضه به بازار آماده نشده است می خواهیم در این مقاله برخی از جوانب آن را بسنجیم و قلک های خود را آماده خرید گوشی های مجهز به آن کنیم!
تبلیغات

مایکروسافت مشغول توسعه ویندوز فون 8 است و قرار است در سال آینده میلادی آن را برای عرضه معرفی نمایند. علی رغم شایعات زیاد درباره این سیستم عامل، اکنون زمان مناسبی برای تعمق بیشتر درباره محصول نوظهور مایکروسافت است، سیستم عاملی که به زودی بسیاری را ترغیب می کند گوشی های مجهز به آن را تهیه کنند.

می دانیم که رفته رفته گوشی های هوشمند و تبلت ها از نظر میزان فروش، رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها را پشت سر گذاشته اند. تنها با در نظر گرفتن این واقعیت می توان استنباط کرد که خرید آتی شما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. می دانیم که ویندوز فون شباهت بسیار زیادی به سیستم عامل ویندوزی دارد که بر روی رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ها نصب می شوند، که همین عامل را می توان یکی از جنبه های مثبت آن دانست.

هیچ گوشی هوشمند دیگری وجود ندارد که تا این اندازه از نظر کارایی و نرم افزارهای مرتبط به پای ویندوز فون برسد. اپل و آندروید تمام تلاش خود را صرف کردند تا بسته های نرم افزاری مشابه محصولات محبوب مایکروسافت را عرضه کنند، اما حقیقت آن است که تنها مایکروسافت است که می تواند بیشترین وقت و انرژی را در این زمینه بگذارد. چون تخصص مایکروسافت تولید نرم افزار است.

برای نمونه، اگر بخواهید که برنامه صفحه گسترده ای که بر روی گوشی هوشمند خود دارید به صورت خودکار تمامی اطلاعات را در یک بانک اطلاعاتی Access ذخیره کند، بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از ویندوز فون است. یا زمانیکه برنامه Outlook به دنبال مخزنی برای هماهنگسازی است، ویندوز فون بهترین پیشنهاد به حساب می آید. یا وقتیکه برای فایل نمایشی که در برنامه Powerpoint ساخته اید نیازمند گراف های خاصی هستید، این برنامه ویزیو است که بهترین امکانات را برای شما فراهم می کند. درست در این موقعیت ها است که می توانید به اهمیت استفاده از ویندوز فون پی ببرید.

جالب اینجاست که نسخه آینده Windows Phone پا را از این نیز فراتر گذاشته و مزایای بسیار بیشتری را برای کاربران برنامه آفیس فراهم خواهد کرد. از طرف دیگر تجهیزات سخت افزاری بهترین هماهنگی را با ابزار جدید خواهند داشت و در کنار کارهای جدی می توانید از بازی، تماشای ویدئوهای دلخواه و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

از این گذشته بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی جو بلفیور، مدیر پروژه ویندوز فون مایکروسافت، این نسخه از قابلیت NFC (سامانه ارتباطات نزدیک) نیز پشتیبانی می کند. که با استفاده از این فناوری قادر خواهید بود بدون تماس فیزیکی، از گوشی خود به عنوان کیف پول الکترونیکی بهره برده و خریدهای خود را انجام دهید. از دیگر قابلیت های ویندوز جدید می توان به پشتیبانی از کارتهای حافظه microSD و نمایش صفحاتی با کیفیت تصویری بالاتر اشاره کرد.

از سوی دیگر با ارتقای قابلیت هماهنگسازی می توان فایل های موسیقی و بازی (کنسول xbox) را بین رایانه و گوشی خود به اشتراک بگذارید و هرچه بیشتر از داشتن چنین تلفن همراهی لذت ببرید.

البته هیچ گلی بی خار نیست! مدتی است که مایکروسافت در مقابل سیل انبوهی از انتقادهای تند شرکت های تولید کننده قرار گرفته است؛ آنها از نیازمندیهای سیستمی بالای ویندوز فون 8 می نالند. البته نباید فراموش کرد که همین عامل موجب ارتقای هر چه بیشتر سخت افزارهای موجود و توسعه امکانات قابل ارائه می گردد. حقیقت این است که سخت افزار ارزان قیمت را نمی توان برای محیط نرم افزاری پرکاربرد و بی نظیر ویندوز به کار بست: «هر که ویندوز فون 8 خواهد جور سخت افزار کشد»!!

از طرفی با انتشار ویندوز 8 که برای تبلت ها و کامپیوترهای رومیزی منتشر خواهد شد و هم خوانی آن با رابط کاربری ویندوز فون، ارتباط بین کامپیوترهای شخصی و تلفن های ویندوزی از این هم بهتر خواهد شد. کاربران این ابزارها بهتر از پیش قادر خواهند بود اطلاعات را بین ابزارهای مختلف خود همگام سازنند.

نهایتاً با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر، انتخاب سخت افزار و نرم افزاری که قابلیت اجرای ویندوز فون 8 را داشته باشد انتخابی هوشمندانه به نظر می رسد چرا که قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری چشمگیر آن واقعاً گزینه متفاوتی را پیش روی ما می گذارد. چیزی نمی گذرد که در اواسط سال محصولات تازه ای چون iPhone 5، iPad 3 و گوشی های مجهز به آندروید نسخه ساندویچ بستنی از راه می رسند. کافی است قدری دندان به روی جگر گذاشته و کمی صبر پیشه کنید تا یاران بیل گیتس، گل سرسبد خود را عرضه کنند!

منبع: Device Mag

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات