iPhone 5 اپل و Galaxy S III سامسونگ ضد آب خواهند بود؟

یک‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این شایعات متنوعی در رابطه با مشخصات فنی آیفون 5 و گلکسی اس 3 مشاهده کرده بودیم اما تازه ترین شایعه در رابطه با این دو تلفن هوشمند، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. براساس اعلام یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌های بریتانیا که ارتباط نزدیکی با سامسونگ دارد، تلفن بعدی سامسونگ یعنی Galaxy S III ضد آب خواهد بود. از طرفی منابع مختلفی نیز اعلام کرده اند که آیفون 5 اپل نیز درمقابل نفوذ آب به داخل گوشی مقاوم خواهد بود.
تبلیغات

شایعات حاکی از آن است که دو تلفن محبوب اپل و سامسونگ مجهز به فناوری بافت نانو هستند که بصورت یک پوشش فوق‌العاده باریک روی تراشه های اصلی کشیده می‌شود و آن‌ها را درمقابل نفوذ آب مقاوم می‌کند. این فناوری که Liquipel نامیده می‌شود توسط نوکیا در اکتبر پیش و در نمایشگاه Nokia World 2011 به نمایش گذاشته شده بود.

به لطفا فناوری نانو بکار رفته در پوشش ضد آب، کلیه قسمت های الکترونیکی تلفن نسبت به نفوذ آب در امان خواهند بود و به دلیل وزن و ضخامت ناچیز این پوشش تغییری در طراحی و شکل و وزن تلفن ایجاد نخواهد شد. از طرفی استفاده از چنین قابلیتی در تلفن های چند صد هزار تومانی مانند iPhone 5 و Galaxy S III ضروری به نظر می‌رسد و این قابلیت می‌تواند کاربران بی دقت را از خسارت های احتمالی نجات دهد.

در نهایت باید بدانید که بکارگیری فناوری Liquipel در تلفن حدود 59 تا 79 دلار هزینه به همراه دارد و به همین میزان قیمت تلفن نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: GSM Arena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات