ادوبی، فتوشاپ CS6 را به شتاب دهنده های جدید گرافیکی مجهز می کند

یک‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ادوبی هر بار که نسخه جدیدی از نرم افزار مشهور ویرایش عکس خود را منتشر می کند قابلیت های جذابی را نیز به آن اضافه می نماید و در کنار آن معایبی را که در نسخه های قبلی وجود داشته به طور کامل بر طرف می کند. جدیدترین اخبار منتشر شده، از تجهیز فتوشاپ CS6 به امکان استفاده بهتر و بیشتر از سخت افزار به منظور ویرایش سریعتر عکس ها در محیط برنامه خبر می دهند.
تبلیغات

به جرأت می توان گفت که فتوشاپ قویترین و حرفه‌ای ترین نرم افزار گرافیکی دنیاست. این نرم‌افزار به قدری در بین مردم محبوب است، که حتی اگر کسی تخصصی در این زمینه نداشته باشد نام آن را حتما شنیده است. از گوشه و کنار خبرهایی در مورد نسخه جدید این نرم افزار یعنی نسخه CS6 به گوش می رسد و فیلم هایی نیز از قابلیت های جدید آن منتشر شده و حتی در برخی سایت ها نسخه آزمایشی آن برای دانلود قرار داده شده است.

بر اساس گفته‌های مدیر محصول فتوشاپ در adobe، خانم Zorana Gee،  در نسخه جدید فتوشاپ واحد پردازش گرافیک (GPU)، موجب افزایش محسوسی در سرعت ویرایش با فیلتر Liguify شده است. این فیلتر یکی از متداول ترین فیلترهایی است که در فتوشاپ مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربر این امکان را می دهد تا پیکسل های تصویر را خمیده کند بدون اینکه از کیفیت آن کاسته شود.

در پیش نمایش‌ها و نسخه‌های آزمایشی فتوشاپ CS6 تغییراتی مانند: ابزار جدید به منظور ویرایش عکس‌ها با فرمت RAW، رابط کاربری تیره و بهبود در انتخاب سایز قلم‌ها به چشم می‌خورد.

زمانی که طراح تصمیم دارد در نسخه کنونی فتوشاپ (CS5) تصویری با حجم 100 مگابایت را با ابزار Liquify ویرایش کند متوجه مشکلاتی نظیر کند شدن حرکت بر روی عکس، نمایش کند عکس‌ و موزاییکی شدن آن می‌شود و حتی امکان افزایش قلم به بیش از 1,500 پیکسل برایش وجود ندارد. جالب آنکه کاربران متوجه می‌شوند که زمان استفاده از قلم‌ها آنچه که بر روی منطقه‌های عکس تغییر می‌کند بسیار کندتر و عقب‌تر از زمانی است که آنها تغییراتشان را اعمال کرده‌اند. ولی در CS6 عکس‌ها به سرعت در فیلتر باز شده و امکان افزایش قلم ها تا بیش از 14,000 پیکسل نیز محیا است. سرعت تغییرات در ویرایش عکس‌ها بسیار بالا و تقریبا همزمان با اعمال قلم ها است.

هنوز اطلاعات دقیقی از وجود تغییرات دیگر به منظور افزایش سرعت انجام امور به کمک GPU اعلام نشده است تغییراتی که در ابزار Liquify اعمال شده را نیز می توانید در ویدیو پایین مشاهده کنید:

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نسخه جدید فوتوشاپ، ذخیره پشت زمینه (Save background) نام دارد که به کاربر اجازه ویرایش دیگر فایل‌ها را هنگام ذخیره کردن یک فایل بزرگ بدون تداخل می‌دهد.

همانطور که می‌دانید ادوبی در حال به اتمام رساندن پروژه خود در زمینه سرویس‌های اشتراک گذاری به نام Creative Cloud است . کاربران می توانند با پرداخت 50 دلار در ماه از برنامه فتوشاپ و دیگر برنامه ‌هایی که در پکیج Creative suite قرار دارند به صورت آنلاین استفاده کنند. این سرویس امکان به اشتراک گذاری و ذخیره عکس‌‌ها را نیز برای کاربرانش فراهم می‌کند و به منظور جذب بیشتر کاربران، تعدادی از برنامه‌هایی که در Creative suite وجود ندارند نیز در آن قابل استفاده می باشد.

انتظار شما از نسخه جدید فتوشاپ چیست؟ آیا شما نیز قبلا با مشکلاتی که در این مقاله از آن یاد شد روبرو شده بودید؟

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات