پوشش خبری زنده زومیت از کنفرانس معرفی ویندوز 8 مایکروسافت در کنگره جهانی موبایل

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
حدود 30 دقیقه دیگر کنفرانس اختصاصی مایکروسافت برای معرفی نسخه مخصوص مصرف کننده ویندوز 8 آغاز می شود.
تبلیغات

نسخه جدید محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا روی سن گنگره جهانی موبایل بارسلونا به نمایش گذاشته می شود. با زومیت همراه باشید تا با اخبار زنده مرتبط با کنفرانس مایکروسافت در رابطه با ویندوز 8 مطلع شوید.

امروز و چند ساعت پیش از شروع کنفرانس رسمی مایکروسافت، کاغذ دیواری ویندوز 8 با نام Betta fish به بیرون درز کرد که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید.

همچنین مایکروسافت صبح امروز دفترچه راهنمای سیستم عامل جدید خود را برای استفاده های تجاری منتشر کرد. در این دفترچه 16 صفحه ای نکاتی در مورد سیستم لمسی جدید ویندوز 8 و برخی از قابلیت های تازه آن مطالبی ذکر شده است.

در مورد Windows to Go نیز که پیش تر مطالبی را منتشر کردیم مطالبی ذکر شده است. با کمک این قابلیت می توانید سیستم عامل خود را به همراه نرم افزارهای مورد نیاز خود همواره برروی یک حافظه USB داشته باشید و زمانی که از کامپیوتری دیگری استفاده می کنید قادر به اجرای سیستم عامل خود خواهید بود.

مورد دیگری که در این دفترچه ذکر شده قابلیت SmartScreen Application Reputation نام دارد که کاربر را قبل از باز کردن فایل های دانلود شده از میزان احتمال مخرب و ویروسی بودن فایل ها مطلع می کند.

حدود ساعت 17:20 به وقت تهران کنفرانس ویندوز 8 آغاز می شود. اخبار زنده را با زومیت دنبال کنید.

ساعت 5:16 دقیقه:

ویندوز 8

چند دقیقه دیگر کنفرانس مایکروسافت رسما آغاز می شود.

5:28PM

به نظر می رسد کنفرانس مایکروسافت با کمی تاخیر حدود 15 دقیقه دیرتر شروع می شود.

5:34PM

کنفرانس هنوز شروع نشده است ولی همه صندلی های پر شده، یک تصویر از روی سن ببنید:

44fee6a1-e480-4932-aacf-2f55990c8f9f

5:38PM

تصویر داخل نمایشگر روی سن را نیز از دست ندهید:

5:45PM

Sinofsky مدیر ارشد ویندوز از پشت سن به بیرون آمد او برای بیان قابلیت های جذاب ویندوز 8 به نظر هیجان زده می رسد.

windows_8

5:48PM

و حالا موزیک هیجان انگیز در حال پخش شدن است.

5:50PM

و این هم Tami Reller، قائم مقام مدیرعامل روی سن

windowd_80

5:53PM

Sinofsky ما امروز خیلی هیجان زنده هستم امروز برای تیم ویندوز بسیار دراز و طولانی گذشت.

5:53PM

ما این پروژه را پس از عرضه ویندوز 7 آغاز کردیم. ویندوز 7 موفق ترین سیستم عامل کل تاریخ مایکروسافت است. اما ما تمام تمرکز خود را برای تولید یک سیستم عامل موفق دیگر با هدف پوشش ابزاراهای موبایل به خرج دادیم.

5:54PM

اجازه دهید بررسی کنیم ما الان کجای کار هستیم. این نمایشگاه بهترین مکان برای معرفی موبایل است. هر چند ابزارهای موبایل امروزی بسیار هیجان انگیز هستند اما ما حسرت برخی چیزها را می خوریم. ما بین بهره وری و مصرفی بودن کالا انتخاب می کنیم. یک تبلت یا یک لپ تاپ؟ رابط کاربری لمسی تبلت یا ماوس؟

5:55PM

مشکل اینجاست که صنعت، شما را مجبور می کند که یکی را انتخاب کنید. و شما هم مجبورید براساس فاکتورهای مورد نظر خود انتخاب کنید. هدف این است که سیستم عامل بتواند تمام نیازهای شما را مرتفع کند. سخت افزار، سیستم عامل و نرم افزارهای تحت سیستم عامل همگی در کنار یکدیگر هستند.

5:58PM

از آنجایی که نسخه ای که امروز به نمایش در می آید نسبت به نسخه اولیه ویندوز 8 که برای توسعه دهنده گان منتشر شده بود بیش از 100 هزار تغییر کرده، سیستم عامل به طور کامل متحول شده است.

6:01PM

در حال حاضر موانع و اختلاف های بزرگی بین تلفن، کامپیوتر رومیزی و تبلت ها وجود دارد و نرم افزارهای هر کدام متفاوت هستند. و این روش درستی نیست. چون هر کدام از این پلتفرم ها مانند جزیره ای جداگانه هستند. شما می بایست بتوانید یک نرم افزار را در همه این ابزارها داشته باشید.

6:02PM

اتصال به سرویس ذخیره سازی آنلاین کلاد بخش بسیار مهمی از سیستم عامل ویندوز 8 است. همه چیز نیست با رابط کاربری Metro و زبان های مختلف دنیا یکپارچه شده است. ابزار مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 قادر به انجام امور ریز و کوچک و اتصال به کنسول های بازی و کینکت است.

6:03PM

حالا ما قصد داریم برخی از قابلیت های ویندوز 8 را به شما نمایش دهید برای این منظور از Julie Larson Green و Antonie Leblond درخواست می کنیم تا Metro و Windows Store را به ما نشان دهند.

6:04PM

ما می خواهیم به شما نشان دهیم که تبلت شما چگونه از جنبه های مختلف قادر به انجام اموری که با کامپیوتر شخصی انجام می دهید است. این کار را برروی یک تبلت سامسونگ شروع می کنیم.

6:07PM

نرم افزارهای بسیاری برروی صفحه وجوددارند و همگی آنها به سرعت اجرا می شوند. او نرم افزارها را دسته بندی کرده است. برروی هر دسته بزرگنمایی می کند. من اینترنت اکسپلور را اجرا می کنم و بین نرم افزار فلیکر و بینگ سویچ می کنم.

6:13PM

شما مجبور به بستن نرم افزار ها در ویندوز 8 نیستید. اما اگر بخواهید آنها ببنید فقط کافی است آنها را به سمت بالای صفحه بکشید.

من می توانم کانتک افراد را برروی صفحه اصلی قرار دهم و آن را به داشبورد تبدیل کنم.

6:15PM

حالا قصد دارم سیستم اشتراک گذاری ویندوز 8 را به شما نشان دهم ما مفهوم گسترده ای را برای اشتراک گذاری در نظر گرفته ایم. تمام نرم افزارهای که می توان از طریق آنها محتوا را به اشتراک گذاشت در این قسمت قرار دارند. اما برای اشتراک گذاری اصلا نیازی نیست چیزی در مورد آنها بدانید.

553eb280-c6bb-4adb-be86-11127fc0c0ec

6:17PM

Antonie برای نمایش ویندوز 8 برروی تبلت ها برروی سن آمد، "ویندوز 8 تنها برای تبلت ها ساخته نشده است. شما وقتی به خانه برمی گردید و یا در محل کار خود هستید احتمالا از لپ تاپ خود استفاده می کنید. این یک کامپیوتر با ماوس و کی برد است و صفحه لمسی هم ندارد. ما با دقت کافی ماوس و کی برد را نیز در ویندوز 8 در نظر گرفته ایم. البته دیگر از Ctrl+Alt+Del خبری است و در عوض Enter را فشار می دهیم. من می توانم از اسکرول ماوس برای سویچ کردن بین صفحه های مختلف استفاده کنم. و همانطور که پیش بینی می کنید با کلیک کردن برروی هر برنامه می توانم آن را اجرا کنم.

6:19PM

حالا به شما نشان می دهم که چطور می توان Charm Bar را باز کرد ماوس بسیار حساس تر و دقیق تر از لمس انگشت برروی صفحه لمسی است. اما نمی تواند از نظر Gesture مانند لمس صفحه عمل کند مثلا نمی تواند نقش لمس کردن صفحه با دو انگشت و جدا کردن آنها برای بزرگنمای بهره برد. اما 4 نقطه برروی صفه وجود دارند که با ماوس به راحتی می توان آنها را تکان داد. از این نقطه های کوچک می توان برای باز کردن برنامه ها، حرکت کردن بین صفحه های استفاده کرد.

6:25PM

اگر ماوس را به قسمت بالا و چپ صفحه ببرید و آن را به سمت پایین بکشید. Switch List تمام برنامه های در حال اجرا نمایش داده می شود. ما تصور می کنیم که رابط کاربری مترو نه تنها برای کامپیوترهای لمسی بسیار خوب است بلکه راحت تر از ویندوز 7 نیز می باشد. البته امیدواریم. نرم افزارها در ویندوز 8 چیزی از یکدیگر نمی دانند و یکدیگر را نمی شناسند اما می توانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم کار کنند.

6:27PM

برای نمایش Charm Bar ماوس را به گوشه راست بالای صفحه ببرید تا نوار ابزار جذاب نمایش داده شود. او در این لحظه شروع به تایپ کردن کرد برروی صفحه اصلی که هیچ برنامه ای هم در آن باز نبود کرد و بصورت خودکار جستجو نمایش داده شد و لیست نرم افزارهای مرتبط نشان داده شد.

6:26PM

حالا می خواهم نحوه کپی کردن فایل ها در ویندوز 8 را نمایش دهم. در ویندوز 8 روش جدیدی برای کپی کردن را تجربه خواهید کرد. پنجره کپی فایل ها به طور کامل تغییر کرده و دکمه ها نیز حذف شده اند. در گالری تصاویر بالا می توانید پنجره کپی را مشاهده کنید.

6:30PM

شما می توانیم ویندوز 8 را روی ابزارهای مختلف از تبلت تا لپ تاپ و کامپیوتر رومیز نصب کنید. او صفحه اصلی یکسان ویندوز را برروی ابزارهای مختلف نمایش داد.

همچنین به نظر می رسد Microsoft Account نیز جای Windows Live را می گیرد. به نظر می رسد ویندوز لایو به زودی از بین خواهد رفت و جای خود را به مایکروسافت اکانت می دهد.

او یکپارچگی سرویس ها و نرم افزارها را با فضلای SkyDrive به نمایش گذاشت.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات