تبلت Galaxy Note 10.1 سامسونگ رسما معرفی شد

دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره وجود Galaxy Note ده اینچی رسما تایید شد و سامسونگ نیز سرتاسر غرفه خود در کنگره موبایل را با بنرهای بزرگ این محصول جذاب پوشانده است. همانطور که انتظار می رود Galaxy Note ده اینچی در واقع نسخه بزرگتر شده تلفن/تبلت 5 اینچی Galaxy Note است که از قلم دیجیتال S-Pen نیز پشتیبانی می کند. این تبلت مجهز به اندروید 4 و پردازنده دو هسته ای است. جزئیات بیشتر را به همراه گالری عکس Galaxy Note 10.1 در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

Galaxy Note 10.1 مجهز به اندروید 4 بهینه شده به همراه رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی TouchWiz است. سامسونگ برای پشتیبانی اندروید از قلم S-Pen تغییرات زیادی در سیستم عامل اعمال کرده است. به عنوان مثال اگر کاربر دکمه قلم را فشار داده و دو بار روی صفحه نمایش تبلت تپ کند نرم افزار مخصوص نت برداری اجرا می شود. نسخه اولیه فوتوشاپ ادوبی نیز برروی این تبلت نصب شده است. کار کردن در فوتوشاپ با قلم دیجیتالی فوق العاده راحت و جذاب است و این قابلیت Galaxy Note 10.1 را به انتخاب مناسب طراحان تبدیل کرده است.

از نظر سخت افزاری به جز قلم دیجیتالی، مورد جذابی در تبلت وجود ندارد. Galaxy Note 10.1 مجهز به پردازنده 2 هسته ای Exynos با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، دوربین 3 مگاپیکسلی در پشت، دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو  است و رزولوشن صفحه نمایش آن نیز 1280x800 پیکسل می باشد.

از نظر پشتیبانی از شبکه های بی سیم نیز این تبلت از HSPA+ 21Mbps، بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می کند. حافظه ذخیره سازی داخلی گلکسی نوت 10.1 نیز 64GB است و امکان افزایش حافظه از طریق اسلات میکرو اس دی نیز وجود دارد. همچنین یک اسلات برای جای گرفتن قلم در کنار تبلت تعیبیه شده است.

افرادی که شانس کار کردن با این تبلت را داشته اند، نحوه اجرای برنامه ها را بسیار شبیه به Galaxy Note پنج اینچی می دانند و اعلام کرده اند که Galaxy Note 10.1 نرم افزارها را بسیار روان و خوب اجرا می کند.

Galaxy Note 10.1 حدود 8.89 میلی متر ضخامت و 585 گرم وزن دارد.

سامسونگ به زودی SDK مربوط به S-Pen را نیز برای تولید کنندگان نرم افزار منتشر می کند تا نرم افزارهای سازگار بیشتری برای این تبلت تولید و عرضه گردند.

وقایع و اخبار MWC 2012 را در این آدرس: zoomit.ir/mwc/ دنبال کنید.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات