Santa Clara، اولین تلفن اینتلی وارد اروپا می شود

دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اپراتور ارنج اولین تلفن مجهز به پردازنده Medfield اینتل را با سیستم عامل اندروید در اروپا توزیع می کند.
تبلیغات

گوشی هوشمند اندرویدی اینتل که با نام رمز Santa Clara امروز در کنگره موبایل بارسلونا معرفی شد تابستان امسال وارد بازار اروپا می شود. گوشی Santa Clara که دارای سخت افزار و طراحی اینتل است، مجهز به صفحه نمایش 4 اینچ، دوربین 8 مگاپیکسل بسیار سریع و پردازنده 1.6 گیگاهرتزی است. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

صفحه نمایش 4 اینچی گوشی Santa Clara دارای رزولوشن 600 در 1024 پیکسل است و دوربین 8 مگاپیکسلی آن علاوه بر قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p، می تواند در هر ثانیه 10 عکس پشت سر هم بگیرد. این تلفن اندرویدی مجهز به پردازنده Atom Z2460 اینتل است که با فرکانس 1.6 گیگاهرتز کار می کند. این سرعت برای اجرای روان اندروید و نرم افزارهای آن کاملا مناسب است.

Santa Clara در زمان ورودش به بازار مجهز به اندروید 2 خواهد بود اما کمی بعد به ICS یا اندروید 4 بروز رسانی خواهد شد.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن می توان به پشتیبانی از شبکه HSPA با سرعت 21.1Mbps (مگابیت در ثانیه) دانلود و 5.6Mbps آپلود، NFC، خروجی HDMI و پورت MHL اشاره کرد.

MHL چیست؟

Mobile High Definition Link پورت جدیدی برای انتقال همزمان ویدیو و صدا است که از طریق آن می توان تلفن های همراه و دیگر ابزارهای پرتابل را مستقیما به تلویزیون های HDTV متصل کرد. MHL از یک کابل باریک برای انتقال ویدیو با کیفیت 1080p و صدا 8 کاناله استفاده می کند و در زمان انتقال اطلاعات به تلویزیون، تلفن را نیز شارژ می کند.

از مهمترین مزایای MHL می توان به امکان شارژ ابزار در هنگام اتصال به تلویزیون HDTV، یک کابل باریک برای انتقال همزان صدا و تصویر، کنترل تلویزیون توسط تلفن هوشمند، پهنای باند کافی برای انتقال ویدیو با کیفیت 1080p غیرفشرده، امکان انتقال صدای 8 کاناله غیرفشرده و پشتیبانی از استاندارد HDCP اشاره کرد.

بزرگترین ایرادی که به پردازنده Medfiled اینتل گرفته می شود مصرف زیاد باتری در معماری اینتل است اما براساس اعلام اُرنج این تلفن 14 ساعت مکالمه در حالت 2G و 8 ساعت در حالت 3G را جواب می دهد.

قرار است Santa Clara با قیمت کاملا رقابتی در تابستان امسال وارد بازار شود. هنوز گالری عکس و جزئیات بیشتر این تلفن در دسترس نیست ولی بلافاصله پس از انتشار اطلاعات بیشتر این مقاله نیز بروز خواهد شد.

وقایع و اخبار MWC 2012 را در این آدرس: zoomit.ir/mwc/ دنبال کنید.

منابع: Engadget | The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات