سامسونگ برای رقابت با iTunes U، سرویس آموزشی Learning Hub را ارائه می کند

یک‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ قصد دارد به زودی سرویس جدید آموزشی خود را با نام Learning Hub برای تبلت و ابزارهای هوشمند خود عرضه کند. این هاب قرار است رقیب محصول نوآورانه و محبوب اپل به نام iTunes U باشد. سامسونگ از طریق این سرویس مقالات عملی آموزشی، کنفرانس ها، تکالیف و کتاب های مختلف را ارائه خواهد کرد. جزئیات کامل را در ادامه بخوانید.
تبلیغات

چند سال است که مراکز دانشگاهی در وب‌سایت‌هایشان دروس را به صورت آنلاین ارائه می کنند تا در صورتی که دانشجویی کلاسی را از دست دهد، فرصت جبران داشته باشد. ولی با نوآوری اپل ، ۲۸ دانشگاه شامل دانشگاه MIT، استنفورد، کمبریج، دوک، هاروارد، آکسفورد و ... کلاس های برگزیده‌ای را به صورت رایگان از طریق آی‌تونز در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

برنامه های نوآورانه اپل در این زمینه به اساتید اجازه می دهد تا به راحتی مطالب دوره های آموزشی مثل کنفرانس ها٬ تکالیف٬ کتاب ها و امتحانات آنهم با امکانات و ویژگی های جدید مثل امکان اضافه کردن مدل های سه بعدی٬ ویدیو٬ انیمیشن٬ نمودار٬ عکس و ... تولید کنند و تمامی اطلاعیه ها و آموزش ها را به راحتی بروز نمایند و از طرف دیگر دانشجویان در سرتاسر دنیا می توانند از جدیدترین محتویات آموزشی دوره ها٬ اطلاعیه ها و هر آنچه که اساتید آنها را آماده کرده اند مطلع شوند و از آنها استفاده کنند. همچنین کاربران با سیستم Notification همیشه از آخرین اطلاعات دوره های آموزشی و ... مطلع خواهند شد.

بعد از اقدامات اپل در زمینه خدمات علمی-دانشگاهی، سامسونگ قرار است خدمات نوینی به تبلت های گلکسی خود اضافه کند که بسیار به iBook و iTunes U اپل شباهت دارد . سامسونگ ادعا کرده است که این سیستم آموزشی را ویژه تبلت ها ساخته است و نام آن را Learning Hub گذاشته است. این شرکت کره ای قرار است هاب آموزشی خود را بعد از هاب های قبلی اش (Music Hub، Social Hub، Readers Hub، Games Hub) به زودی عرضه کند.

این هاب قرار است در تبلت های گلکسی 10,1 و 8,9 در نمایشگاه MWC 2012 به نمایش گذاشته شود. این هاب شامل بیش از 6,000 مطالب آموزشی مانند کتاب‌های آموزشی و فیلمهای آموزشی از 30 تولید کننده مختلف است که کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. علاوه بر آن ، Learning Hub از امکانات دیگری چون ابزار چند رسانه ای تدریس، امتحان گرفتن ، دادن نمره، امکان یادداشت بردای و چندین مورد دیگر بهره‌مند خواهد بود. این برنامه برای تمامی سنین قابل استفاده بوده و قرار است بزودی برای دیگر تجهیزات هوشمند سامسونگ نیز عرضه شود.

فعلا فقط سامسونگ کره ابزار Learning Hub را منتشر کرده است و باید منتظر بمانیم تا این ابزار در دیگر مناطق دنیا نیز قابل استفاده شود .

البته مجموعه هاب های سامسونگ به خصوص هاب آموزشی آن را نمی توان تقلید و کپی برداری صرف از اپل دانست زیرا اگر اپل این مجموعه را ایجاد نمی کرد، باز هم شرکت سامسونگ می توانست خود مبدأ این نوآوری باشد، فقط نبوغ اپل موجب شده است که تکنولوژی های جدید زودتر به دست کاربران برسد.

در اینکه اپل در دنیای تبلت ها به خصوص مجموعه های نرم افزاری آن همیشه چند قدم از سامسونگ و دیگر رقبای خود جلوتر است تردیدی وجود ندارد زیرا خود دلیل پیدایش این تجارت سود آور بوده است. با همه این ها سامسونگ هم به خوبی نشان داده است که در بسیاری از زمینه ها منشأ نوآوری هایی بوده که همه را به تحسین وا داشته است. همه این رقابت ها علی الخصوص با وارد شدن اپل در دنیای ابزار هوشمند موجب رشد و عرضه سریعتر تکنولوژی های روز و کاهش قیمت آن و در نهایت ذی نفع شدن مردم جهان گردیده است.

نظر شما خوانندگان زومیت در این باره چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات