ipad 3 بدنه ای ضخیم تر؛ تراشه A5X به جای A6

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک تر شدن به زمان عرضه آیپد 3، شایعات مربوط به آن نیز بیشتر می شود. اخیرا دو تصویر منصوب به آن، یکی از نمای بیرونی بدنه و دیگری تصویر مربوط به برد آن خبرساز شده است. براساس شواهد جدید، اطلاعات جالبی در رابطه با ضخامت آیپد 3 و پردازنده آن بدست آمده است که در ادامه این تصاویر و نکات مرتبط با آن ها را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تا کنون چندین تصویر از طراحی داخلی آی پد 3 در سایت های مختلف قرار داده شده است. اما اکنون تصویری از بخش خارجی آن در سایت M.I.C Gadget منتشر شده که همانطور که در این تصویر مشاهده می شود طراحی آن چندان با آی پد 2 تفاوتی نمی کند اما یکی از تفاوت های بارز، ضخامت بیشتر آن به دلیل پشتیبانی از LTE است. همچنین لبه آن انحنای بیشتری دارد. زاویه دید عکاس در این تصویر به گونه ای است که تفاوت ضخامت میان مدل جدید و قدیمی تر زیاد به نظر می زسد اما بنا به آنچه گفته شده این تفاوت یک یا دو میلی متر خواهد بود.

علاوه بر این در سایت Weiphone، در بخش شایعات مربوط به اپل پستی مشاهده شد که تصویری از مدار منطقی آی پد 3 را ارائه می کرد. جالب ترین بخش این تصویر، برچسب "A5X" بزرگی است که روی تراشه اصلی نقش بسته است. در حالی که عده ای انتظار تراشه SoC جدید با نام A6 را داشتند به نظر می رسد اپل در ادامه روند گام به گام همیشگی خود یعنی ابتدا بهبود مدل قدیمی تر و سپس تغییر نام آن، این بار نیز ابتدا سعی کرده با بهبود پردازندهA5 بتواند از تمامی ظرفیت این تراشه استفاده کند و شاید در نسل بعدی از مدل جدید پرده برداری کند. گواه این سیاست اپل نیز کم نیست: Leopard به Snow Leopard، iPhone 3G به iPhone 3GS، یا 4 به 4S و البته مورد اخیر، Lion به Mountain Lion.

a5x

شایعات همیشگی حول محصولات اپل و نام A5X منجر به آن شده که برخی  بگویند به جای پردازنده چهار هسته ای قرار است پردازنده دو هسته ای در آی پد 3 استفاده شود. اما با این حال ممکن است این تصویر فقط یک نمونه از بورد اصلی باشد و همانطور که تا کنون در محافل مطرح بوده پردازنده آی پد 3 همان A6 چهار هسته ای باشد که همه منتظرش هستند. خوشبختانه بنا به شایعات، 7 مارس روز ارائه این محصول به بازار خواهد بود. پس به زودی همه این موضوعات روشن خواهد شد.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات