کباب آتشفشانی! طبخ غذا با حرارت آتشفشان در رستوران ال دیابلو اسپانیا

شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
نظر شما راجع به طعم همبرگر ذغالی چیست؟ پیتزای معمولی را بیشتر می‌پسندید یا پیتزا سنگی؟ اگر کسی کباب آتشفشانی را به شما پیشنهاد دهد چطور؟ در یکی از جزایر اسپانیا با نام لانزاروته رستورانی وجود دارد که غذا های خود را توسط حرارت تولید شده از فعالیت های آتشفشانی در زیر زمین که از درون حفره‌هایی روی سطح زمین بیرون می‌زنند درست می کند، این رستوران که توسط Cesar Manrique ساخته شده است یکی از جاذبه های توریستی اسپانیا محسوب می‌شود.
تبلیغات

یکی از نوآوری هایی که رستوران‌ها به منظور جذب مشتری انجام می‌دهند استفاده از روش‌های غیر معمول در طبخ غذا می‌باشد. شاید همبرگر ذغالی یا پیتزا سنگی و... را امتحان کرده باشید ولی آیا تا به حال کسی به شما کباب آتشفشانی را پیشنهاد داده است؟ چه پختی می تواند طبیعی‌تر و سالم تر از گرمای حاصل از فعالیت آتشفشان باشد؟ در یکی از جزایر اسپانیا با نام لانزاروته ، در شمال غرب مراکش، رستورانی به نام ال دیابلو (El Diablo) وجود دارد که غذا های خود را توسط حرارت تولید شده از فعالیت های آتشفشانی در زیر زمین که از درون سوراخ‌‌هایی روی سطح زمین بیرون می‌زنند درست می کند.

البته، همانگونه که حدس زدید از این آتشفشان گدازه خارج نمی گردد، زیرا در این صورت چیزی برای خوردن باقی نمی ماند.  این آتشفشان است ولی بیشتر شبیه به یک سوراخ در زمین، که از طریق آن حرارت آتشفشانی اعماق زمین فوران می کند نه گدازه های داغ. دقیقا همین حرارت است که موجب رونق رستوران ال دیابلو گردیده است.

قبل از این رستوران، بازدیدکنندگان این آتش‌نشان فعال با بشقاب ساردین و نوشیدنی‌ پذیرایی می‌شدند تا اینکه آقای Cesar Manrique تصمیم گرفت چنین رستوران منحصربه‌فردی را در این منطقه احداث کند. در نتیجه او به کمک معمارانی به نام‌های Eduardo Caceres و Jesus Soto کوره غول پیکری را بر یکی از دهانه های کوچک این آتشفشان به شکلی ساخت تا بتواند از گرمای فراوان اعماق زمین استفاده کند و بدین ترتیب ال دیابلو شکل گرفت. از این کوره برای طبخ غذاهای متفاوتی از جمله گوشت قرمز و ماهی استفاده می‌شود.

El-Diablo-volcano-restaurant

ساخت این کوره واقعا کار مشکلی بوده است. زیرا به دلیل گرمای بسیار زیاد، عملیات پی سازی تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید. به همین دلیل از نه لایه سنگ بازالت به منظور فراهم سازی پایه و شکل دهی کوره استفاده شده است. در این رستوران بیشتر٬ غذاهای سنتی سرو می‌شود و در کنار غذا بسیاری از بازدیدکنندگان به منظور مشاهده نحوه پخت غذا با حرارت آتشفشان از این رستوران بازدید می کنند.

El-Diablo-volcano-restaurant

هر چند این جزیره چشم‌انداز خشک و بی‌روحی دارد ولی در نوع خود جالب و تماشایی است. مخصوصا مشاهده شن‌های حاصل از آتشفشان هنگام غروب آفتاب، درست زمانی که نور خورشید در حال محو شدن است، صحنه دل انگیزی را رقم می‌زند.

به نظر بعد از دیدن این چشم انداز زیبا و خوردن کباب سنتی آتشفشانی با دوغ آبعلی!، گرفتن بلیط بازی رئال مادرید و دیدن مورینیو از نزدیک شادی بازدید کنندگان را چند برابر می کند.

منبع: Oddity Central

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات