دانشگاه کالیفرنیا اولین شبکه ویدیویی دانشگاهی را در یوتیوب راه اندازی می کند

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه کالیفرنیا، اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خود را با نام UCTV Prime راه‌اندازی می‌کند.
تبلیغات

تعداد زیادی از مراکز آموزشی و بعضا دانشگاهی در سایت یوتیوب کانال اختصاصی دارند ولی بنا بر ادعای دانشگاه کالیفرنیا، این دانشگاه اولین شبکه تلویزیون اینترنتی اصلی و واقعی به نام UCTV Prime را در بین تمامی دانشگاه های جهان راه‌اندازی کرده است. قرار است در این کانال ویدیوهای مستند و علمی تحقیقاتی در شاخه هایی همچون کنجکاوی، کشفیات، ابداعات، تخصص و خلاقیت پخش شود.

یوتیوب در تلاش است تا وب سایت خود را به ارائه کننده ی اصلی برنامه های اورجینال تبدیل کند. به طوریکه ۱۰۰ میلیون دلار برای تهیه ی ویدیو های اورجینال جهت استفاده در وب سایت خود و راه اندازی ۲۰ شبکه ی جدید تلویزیون اینترنتی اختصاص داده است. چندی پیش روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که هم اکنون یوتیوب در میانه ی راه برای تبدیل شدن به ارائه کننده اصلی برنامه و فیلم برای عصر تلویزیون اینترنتی است.

در همین راستا قرار است برنامه های تلویزیونی دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا از اول مارس به عنوان اولین در تمامی مراکز آموزشی دنیا بر روی سایت یوتیوب با نام UCTV Prime پخش شود.

دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین از معتبرترین دانشگاه‌های ایالتی آمریکا به حساب می‌آید. این دانشگاه با نزدیک به ۲۸۰۰۰ دانشجو دارای یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌های دانشجویی در میان موسسات آموزش عالی آمریکا از نظر نژادی است.

این دانشگاه که در رتبه ۱۲ دانشگاه های عمومی آمریکا قرار دارد در جنوب شهر لس آنجلس از ایالت کالیفرنیا واقع شده است و در ۴۵ رشته دکترا ارائه می‌دهد. ۴ نوبلیست علمی عضو کادر هیئت علمی این دانشگاه بوده‌اند.

در زمان شروع به کار، این شبکه هر هفته پخش های 15 دقیقه‌ای خواهد داشت که ده دقیقه از آن به برنامه هایی با سبک مستند و 5 دقیقه دیگر را بخش های متفاوتی شامل می شود. به طور مثال برنامه UCTV Prime Cuts قرار است در پنج دقیقه، اتفاقات و وقایع تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا را بازگو کند.

اولین مستند کوتاهی که بر روی این شبکه اینترنتی قرار خواهد گرفت و تلاش دارد به معرفی مجموعه های هنری بپردازد "Naked Art" نام گذاری شده است که در چهار بخش جداگانه پخش خواهد شد. تعدادی تریلر تبلیغاتی نیز به منظور معرفی این شبکه در سایت یوتیوب قرار داده شده است که به زبان ساده از جذابیت‌های این شبکه برای دانشجویان حکایت می‌کند.

یکی از این تریلرها با شعار زیبایی شروع می شود " زندگی همانند یک دانشگاه است" و سپس به معرفی بخش‌هایی که قرار است در آینده در این شبکه پخش شود می پردازد از جمله بخشهایی که در این تریلر به آن اشاره شده است می توان به : کنجکاوی، کشفیات، ابداعات، تخصص و خلاقیت اشاره کرد. برنامه‌های کامل این شبکه در چند هفته آینده بر روی یوتیوب و صفحه اختصاصی UCTV Prime قرار خواهد گرفت.

بدون شک در صورت استقبال از این شبکه تلویزیونی در آینده شاهد شبکه های اینترنتی مخصوص دانشگاه ها در یوتیوب خواهیم بود. برنامه های این شبکه ها می تواند برای دانشجویان کشورهای دیگر به خصوص دانشجویان ایران مفید واقع شده و آنها را با فعالیت های روز تحقیقاتی دیگر دانشگاه ها آشنا کند.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات