ابزارهای آسان سازی در ویندوز ۸ بهبود می یابند

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
قرار است پس از انتشار نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 در اواخر این ماه، نسخه های بهبود یافته ابزارهای سخنگو (Narrator) و بزرگ نما (Magnifier) نیز معرفی شوند. این دو قابلیت که در نسخه های قبلی ویندوز نیز وجود داشته اند٬ به عنوان دو ابزار کلیدی برای آسان سازی دسترسی در تبلت های ویندوز ۸ استفاده خواهند شد.
تبلیغات

Narrator ویژه افرادی است که ضعف بینایی دارند و در حقیقت ابزاری است که ویندوز را به حرف می‌آورد و می‌تواند هر اتفاقی که بر روی صفحه نمایش رخ می‌دهد را بازگو کند. این ابزار قرار است در ویندوز 8 از زبان‌ها بیشتری پشتیبانی کند و همچنین با ابزارهای بیشتری از سیستم عامل هماهنگ شود. این ابزار با توجه به خصوصیات ویندوز 8 قادر است با صفحه نمایش‌های لمسی با ویژگی به نام "exploring" سازگار شود. بدین صورت که، آنچه را که کاربر هنگام حرکت دادن انگشتش بر روی صفحه نمایش لمس می کند را برای او می‌خواند تا کاربر با لمس کردن قسمت های مختلف سیستم عامل گزینه مورد نظر خود را یافته و با دیگر انگشتش آنچه را که می خواهد فعال کند.

ابزار بزرگ نما (Magnifier) که تصاویر نمایشگر را در قسمتی که ماوس حرکت می‌کند را درشت تر و واضح تر نشان می دهد نیز برای انعطاف بیشتر با صفحه‌های لمسی بهینه شده است. زمانی که این ابزار فعال شود، کادری در اطراف صفحه نمایش نشان داده می‌شود و هنگامی که کاربر انگشتش را به سمتی از این کادر بکشد، صفحه نمایش نیز به همان سمت حرکت می‌کند. نشانه‌ مثبت و منفی نیز در گوشه این کادر برای بزرگ‌نمایی و کوچک نمایی اضافه شده است. در این ابزار ویژگی Pinch Zooming ( بزرگ نمایی با نیشگون گرفتن) نیز برای بزرگ نمایی و اطلاع از اینکه دقیقا کدام قسمت از صفحه را در حال لمس کردن هستیم اضافه خواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی‌ها فقط قسمت کوچکی از تکنولوژیهای بهینه شده در ویندوز 8 می‌باشد. همچنین بسیاری از این تکنولوژی ها در اختیار تولیدکنندگان نرم افزارهای ویندوز قرار گرفته اند تا بتوانند به تولید گستره وسیعی از نرم افزارهای منطبق با این تکنولوژی ها برای فروش در فروشگاه ویندوز ۸ بپردازند.

مایکروسافت قصد دارد در پایان این ماه میلادی نسخه پیش نمایش مخصوص مصرف کنندگان ویندوز 8 را ارایه کند. به همین منظور مراسمی ویژه در تاریخ ۲۹ فوریه برگزار خواهد شد. همچنین انتظار می رود تا برخی از ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۸ را نیز در نمایشگاه اختصاصی موبایل MWC 2012 بارسلونا مشاهده کنیم.

در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا تا چند روز دیگر نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان وارد می شود که نام دیگر آن نسخه بتا یا آزمایشی است. کمی بعد مایکروسافت٬ نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی مایکروسافت مراجعه نمایید.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات