فیسبوک : حقوق 500 هزار دلاری به اضافه پاداش 45 درصدی برای زوکربرگ

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
به نظر شما فیسبوک به موسس و مدیر عامل خود سالیانه چقدر دستمزد و پاداش می‌دهد؟ دستمزد سالیانه مدیر ارشد مالی، مدیر ارشد فنی، مدیر عامل، معاون و مشاورهای عمومی در فیسبوک به چه میزان است؟ قرار است در این مقاله دستمزد سالیانه این افراد را برای شما بازگو کنیم.
تبلیغات

بنیان گذار فیس بوک جوانی به نام مارک زوکربرگ است که این شبکه اجتماعی را در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ راه اندازی کرد. مارک زوکربرگ فیس بوک را در اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی ویژه دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کردند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند و در کوتاه مدت، میلیون ها نفر در این سایت ثبت نام کردند. اگر فیلم Social Network را مشاهده کرده باشید حتی با نحوه شکل گیری فیس بوک آشنا هستید.

مقاله‌های مرتبط:

    جدیدا جزئیاتی از دستمزد مدیر عامل و مدیران ارشد این شرکت فاش شده که باعث میخکوب شدن مردم عادی گردیده است. این مدیران بعد از آن که فیسبوک به یک شرکت عمومی تبدیل شد از جمله مدیران میلیونر دنیا به‌شمار می‌روند.

    مدیرانی که قرار است از حقوق سالیانه آن‌ها بگوییم علاوه بر دستمزد سالیانه خود به اندازه 45 درصد از آن نیز پاداش دریافت می‌کنند. برای مثال مدیرعامل و موسس 27 ساله فیسبوک، زوکربرگ (Zuckerberg) علاوه بر دستمزد 500 هزار دلاری که از شرکت می‌گیرد، پاداشی به ارزش 225 هزار دلار، یعنی 45 درصد از حقوق خود را نیز دریافت می‌کند. برگه استخدامی او به تاریخ 17 می سال 2005 است. یعنی در همان سال‌هایی که فکر فروختن فیسبوک به یک شرکت بزرگتر در ذهن خلاقش شکل گرفته بود.

    در ذیل میزان دستمزد دیگر مدیران شرکت را مشاهده می کنید:

    • مدیر ارشد اجرایی خانم شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg): او در تاریخ 20 فوریه 2008 با دستمزدی بالغ بر 300 هزار دلار به اضافه پاداش 135 هزار دلاری به استخدام فیسبوک درآمد.
    • مدیر ارشد مالی دیوید ابرسمن (David Ebers): او نیز همانند همکار خود خانم سندبرگ هم اکنون با دستمزد سالیانه 300 هزار دلار و پاداش 45 درصدی در فیسبوک مشغول به کار است. او در سپتامبر 2009 به استخدام این موسسه درآمد.
    • مدیر ارشد فنی اقای مایک شروفر(Mike Schroepfe): آقای شروفر در 6 اوت 2008 به استخدام فیسبوک درآمد و هم اکنون با دستمزد 275 هزار دلار و پاداشی بالغ بر 123 هزار دلار پول پارو می‌کند.
    • معاون و مشاور عمومی آقای Theodore Ullyot : ایشان بر اساس دستمزد سالیانه 275 هزار دلاری خود، بالغ بر 123 هزار دلار پاداش دریافت می‌کنند. آقای Ullyot همچنین در 24 سپتامبر 2008 به استخدام فیسبوک درآمد.

    البته اگر به نظر شما این دستمزد برای یک میلیونر عدد کمی به نظر می‌رسد نگران نباشید. زیرا مدیران یاد شده همگی چندین برابر این مقدار را از طریق سود سهام خود در این شرکت بدست می‌آورند و در کل حسابی پولدارند.

    در پایان نظر شما خوانندگان زومیت را به یک نکته جلب می‌کنم. شاید اکثر شما با من موافق باشید که فیسبوک یک شاهکار برنامه نویسی و مهندسی نیست. بلکه یک خلاقیت و ایده نو و یک شاهکار در نوع تعامل این شبکه اجتماعی با مسایل جامعه و نیاز بشر به رابطه با همنوع خود است. این خلاقیت فقط در ذهن یک جوان که شاید در آن زمان هم سن و سال من و شما یا حتی جوانتر بود شکل گرفت.

    البته همانطور که می دانید زوکربرگ برخی از ایده های فیس بوک را از دو جوان دیگر ربود و  بدون اطلاع آنها فیس بوک را با نام خود جلو برد در نهایت نیز بابت آن مجبور به پرداخت غرامت گزافی شد.

    شاید خیلی از شما ایده‌هایی در این حد خلاقانه داشته باشید ولی اعتماد به نفس لازم را در جهت پیاده سازی آن نداشته باشید و یا شاید درست حمایت نمی شوید. آنچنان که می‌دانید آقای امیدیار، موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌سایت مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی نیز ایرانی است. هر چند که ایشان در پاریس به دنیا آمدند. بی شک روزی فرا خواهد رسید که جوانان ایرانی بتوانند خلاقیت ها و نوآوری های خود را نه فقط برای تبلیغ و نمایش در رسانه ها، بلکه با تبدیل آن به یک شکل عملی و تجاری موفق به گوش جهانیان برسانند.

    منبع: ZDNET

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات