ریموت کنترل جدید سامسونگ با صفحه لمسی و قابلیت تشخیص صدا

شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ الکترونیک به تازگی ریموت کنترلی را ابداع کرده که دارای صفحه لمسی و توانایی تشخیص صدا و ارسال دستورات صوتی است. قرار است نسل جدید کنترل از راه دور سامسونگ در سال جاری میلادی به عنوان یکی از تجهیزات جانبی تلویزیون های هوشمند سامسونگ ارائه شوند.
تبلیغات

با توجه به قابلیت های جدید این ریموت کنترل، تعداد دکمه های موجود بر روی آن بسیار کم است. با کمک صفحه لمسی این کنترل از راه دور که در قسمت بالای آن تعبیه شده، می توانید تنظیمات تلویزیون های سری اسمارت سامسونگ را تغییر داده، در اینترنت به جستجوی موارد دلخواه پرداخته و از تماشای تلویزیون لذت بیشتری ببرید.

برای راحتی هر چه بیشتر در هنگام استفاده، کلیدهای تعویض شبکه های تلویزیونی نیز در بخش کناری ریموت کنترل قرارداده شده اند تا کاربر بدون نیاز به نگاه کردن و تنها با لمس آنها بتواند شبکه دلخواه خود را انتخاب کند.

توانایی تشخیص صدای بکار رفته در این ریموت کنترل مشابه فن آوری است که در تلویزیون های سری اسمارت ES8000 استفاده شده است که پیشتر در نمایشگاه بین المللی CES 2012 رونمایی گردید. بدین ترتیب با صحبت به سمت میکروفون تعبیه شده در این ریموت می توانید کانال تلویزیون، حجم صدا، نوع ورودی تصویر و سایر تنظیمات را تنها با گفتار خود تغییر دهید.

کارشناسان سامسونگ برای اتصال بیسیم هرچه بهتر ریموت با تلویزیون، از هر دوی فن آوری های بلوتوث و مادون قرمز استفاده کرده اند. از این گذشته می توانید ریموت مربوطه را برای دستگاه های دیگری چون گیرنده دیجیتال تلویزیونی (DVBT)، دستگاه های پخش بلوری (Blu-ray) و سایر تجهیزات  نیز استفاده کنید.

به نظر می رسد سامسونگ نیز اخبار مربوط به تلویزیون اپل را دنبال می کند و این اقدام این شرکت کره ای برای مقابله با تلویزیون مجهز به Siri اپل است.

البته نباید از یاد ببریم که این قابلیت صوتی هنوز برای زبان شیوای فارسی آماده نشده و اجالتاً اگر کره ای یا انگلیسی تان خوب است به فکر خریدش باشید!

منبع: TechOn

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات