به زودی سرویس جدید Google Drive برای رقابت با iCould و Dropbox عرضه می شود

جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شواهد نشان می دهند که گوگل در حال آماده سازی سرویس جدید خود برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران در فضای آنلاین است. سرویس جدید گوگل که Google Drive نامیده می شود برای رقابت با سرویس iCloud اپل و Dropbox وارد میدان می شود. این سرویس که بصورت رایگان و پولی برای کاربران عادی و اداری منتشر خواهد شد، فضای لازم برای ذخیره سازی اطلاعات شامل: اسناد، تصاویر، ویدیوها و فایل های دیگر کاربران را محیا می کند.
تبلیغات

در حال حاضر Dropbox نیز سرویس مشابهی را به کاربران ارائه می دهد با سرویس مجانی Dropbox می توان بین 2.0 تا 8 گیگابایت فضای مجانی داشت و با پرداخت 10 دلار در ماه این فضا به 50GB و یا با پرداخت 20 دلار در ماه به 100GB افزایش می یابد.

کاربران قادر خواهند بود که فایل های ذخیره شده در G Drive خود را با دیگران به اشتراک بگذارند برای این کار نیز برخلاف Dropbox نیازی به نصب نرم افزار نیست و کاربر می تواند لینک دانلود مستقیم را برای افراد مورد نظر خود ارسال کند.

در حال حاضر گوگل فضای ذخیره سازی آنلاین را از طریق نرم افزار و سرویس های مختلف خود به کاربران ارائه می دهد به عنوان مثال کاربران می توانند اسناد خود را در Google Docs، موزیک های خود را در Google Music، تصاویر و ویدیوهای خود را در Picasa و ایمیل های خود را در Gmail ذخیره کنند. گوگل همین الان هم برای ذخیره اطلاعات کاربران در سرویس های نامرده فضای بسیار زیادی را اختصاص داده است، حال برای کاربران بسیار بهتر خواهد شد اگر تمام این سرویس ها یکپارچه شوند و کاربر تمام اطلاعات خود را یکجا داشته باشد. برای گوگل هم هزینه زیادی به همراه نخواهد داشت چون پیش تر هزینه مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران را انجام داده است.

منابع مختلفی تایید کرده اند که Google Drive طی چند هفته آینده رسما معرفی خواهد شد.

منابع: Android Community | BGR | SlashGear

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات