ارسال پیغام از طریق لنزهای چشم میسر خواهد شد

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
امروزه برخی از مردم از لنزهای چشم به جای عینک استفاده می‌کنند و ضعف دید چشم را با آنها مرتفع می‌کنند، برخی نیز از آنها برای تغییر رنگ چشم خود و موارد مرتبط با زیبایی بهره می‌برند. حال به نظر می‌رسد که دانشمندان به دنبال استفاده‌های دیگر از لنزها هستند و قصد دارند از طریق آنها پیغام ارسال کنند یا نقشه راه را به نمایش درآورند.
تبلیغات

پیش از این نیز محققان توانسته بودند از طریق لنزها چند پیکسل از تصویر را نمایش دهند و از آنها به عنوان نمایشگرهای ابتدایی و کم کیفیت استفاده کنند. تصویر نمایش داده شده برروی آن لنزها کیفیت بسیار پایینی داشت و ابعاد آن نیز محدود بود.

اما محققان دانشگاه Ghent توانسته‌اند، نمایشگرهای منحنی شکل LCD تولید کنند که قادر به استفاده از کل فضای لنزهای چشم است. این نمایشگرها قرار نیست جای تلویزیون یا صفحه سینما را برای کاربران بگیرند، اما از آنها می‌توان برای موارد خاص و به عنوان مثال برای نمایش نقشه جاده یا پیغام‌های متنی بهره برد.

Jelle De Smet یکی از محققان این دانشگاه اعلام کرده که از این لنزها می‌توان برای دریافت و ارسال پیغام در مقابل چشم بهره برد. کاربران همچنینی می‌توانند از طریق این لنزها چندین بار در روز رنگ چشم خود را تغییر دهند.

ویدیویی که در ادامه آمده است را از دست ندهید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات