سرویس‌ Google Now اندروید به زودی برای کروم نیز ارائه خواهد شد

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم چندمنظوره گوگل برای ارائه سرویس‌های خود در دستگاه‌های اندرویدی، از این سیستم‌عامل فراتر خواهد رفت. Google Now به‌زودی برای کروم نیز ارائه خواهد شد تا کاربران بتوانند از سیستم اطلاع‌رسانی و دسترسی سریع به سرویس‌های گوگل استفاده نمایند. برای جژئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که کاربران کروم نیز همچون کاربران اندروید به‌زودی به سرویس Google Now دسترسی پیدا خواهند کرد. Google Now فناوری غول جستجوی جهان برای ارائه سرویس‌هایی چون گزارش آب‌و‌هوا، یادآور بلیط سفرها، یادآور روز تولد دوستان، بررسی‌های مربوط به رستوران‌های نزدیک به شما و غیره است.

برنامه‌نویسان تیم کروم دیروز تأیید کردند که که به‌زودی این فناوری برای مرورگر محبوب گوگل نیز ارائه خواهد گردید. یکپارچه‌سازی Google Now با کروم به گوگل این امکان را می‌دهد تا کاربران را بیشتر با سرویس‌های آنلاین خود مرتبط سازد. گوگل در این فناوری، سرویس‌های خود را بنا به زمان و موقعیت مکانی شما به‌عنوان کاربر سفارشی می‌سازد تا بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه را دریافت کنید.

ارائه Google Now برای کروم در واقع بیانگر رشد و پختگی استراتژی گوگل در زمینه سیستم‌عامل است. در صنعت موبایل مردم را به سمت و سوی استفاده از اندروید سوق می‌دهد و در صنعت کامپیوترهای شخصی آن‌ها را جذب کروم یا حتی Chrome OS (سیستم‌عامل ابری گوگل) می‌کند. کروم یک سیستم عامل نیست ولی بسیاری از منتقدین معتقدند که مرورگرها روزبه‌روز قابلیت‌های بیشتری پیدا می‌کنند و به سمت و سویی می‌روند که به یک سیستم‌عامل بدل گردند. به‌عنوان مثال سیستم‌عامل کروم فقط می‌تواند اپلیکیشن‌های تحت وب را اجرا کند.

فارغ از این که از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید، گوگل به‌دنبال ان است که بتواند سرویس‌های خود را به شکل مطلوبی به شما ارائه دهد. سرویس‌هایی چون جستجو، نقشه، یوتیوب، Google Apps، جیمیل، گوگل پلاس و غیره که از اصلی‌ترین منابع درآمد گوگل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات