بازداشت جان مک‌آفی در گواتمالا

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
جان مک‌آفی یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای امنیت اطلاعات محسوب می‌شود. او مؤسس شرکت مک‌‌آفی، یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین آنتی‌ویروس‌های دنیا است. وی به اتهام قتل توسط مأموران پلیس گواتمالا بازداشت شد.
تبلیغات

بنا به اعلام مائوریسیو لوپز بونیلا، وزیر امور داخلی کشور گواتمالا، جان‌ مک‌آفی، مؤسس شرکت امنیتی مک‌آفی و مظنون به قتل، روز چهارشنبه در این کشور بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، مک‌آفی به اتهام ورود غیرقانونی به گواتمالا و هنگام فرار از مسئولان امنیتی کشور بلیز (Belize) بازداشت شد.

مک‌آفی 67 ساله، مظنون به قتل مهاجری آمریکایی‌تبار به نام گرگوری فاول، در شهر سن‌پدرو در کشور بلیز بوده و پس از آن که مدتی تحت‌ پیگرد بود، به صورت غیرقانونی از این کشور خارج شده و به گواتمالا رفته بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کشور گواتمالا درصدد بازگرداندن مک‌آفی به کشور بلیز است، اما براساس رأی دادگاه در صورتی که ثابت شود با بازگردان مک‌‌آفی، جان وی در خطر خواهد بود این مسأله منتفی می‌شود.

مک‌آفی هنگام فرار از دست مأموران پلیس، وبلاگی راه‌اندازی کرد که در آن به بیان تجربیات خود درباره مخفی شدن از مأموران پلیس پرداخته بود.

جان مک‌آفی، در اواخر دهه هشتاد میلادی، شرکت امنیتی خود را تأسیس کرد و در سال 1994 نیز بازنشسته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات