اولترابوک‌های مجهز به حافظه 480 گیگابایتی SSD، سال آینده وارد بازار می‌شوند

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از حافظه‌های پرسرعت و کم مصرف SSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات روز به روز محبوب‌تر شده و ابزارهای مختلف از جمله لپ‌تاپ و تبلت‌ها از این نوع حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات بهره می‌برند. اما قیمت بالای این نوع از حافظه‌ها و حجم پایین آن‌ها باعث شده که هنوز دیسک‌های سخت کم سرعت و پرمصرف به‌عنوان انتخاب اول کاربران مورد استفاده قرار گیرند. در همین راستا شرکت Mushkin اعلام کرده که اولین حافظه 480 گیگابایتی SSD mSata دنیا را ساخته و تولید انبوه آن را در ابتدای سال 2013 میلادی آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

یکی از عوامل باریکی و سبکی اولترابوک‌ها، استفاده از حافظه SSD به جای HDD برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. اما لپ‌تاپ‌های جدید جای کافی برای درگاه استاندارد 2.5 اینچی SATA را نیز ندارند و در عوض از درگاه mini-SATA در حافظه‌های جدید استفاده شده است.

تا به امروز حافظه‌های SSD با درگاه mSATA به ظرفیت 256 گیگابایت محدود بودند، اما شرکت Mushkin توانسته SSD با ظرفیت 480GB را تولید کند که از درگاه mSata استفاده می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات در آن به 6 گیگابیت در ثانیه می‌رسد. البته قیمت این حافظه اصلا ارزان نیست و قرار است در ابتدا کار با قیمت 500 دلار وارد بازار شود. یعنی به ازاء هر گیگابایت حافظه تقریباً 1 دلار باید پرداخت کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و تولید انبوه این نوع از حافظه‌ها، قیمت SSD ها رو به کاهش است اما هنوز این نوع از حافظه‌ها مخصوصا در ظرفیت‌های بالا نزدیک به 10 برابر گران‌تر از حافظه‌های HDD هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات