سرویس Google Apps دیگر برای حساب‌های تجاری مجانی نیستند

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طی سال‌های اخیر به آرامی ارائه سرویس‌های مجانی خود به کاربران شرکتی را کاهش داده است و در جدیدترین اقدام خود دسترسی مجانی شرکت‌ها به Google Apps را متوفق نموده است. گوگل اپس به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به صورت تیمی برروی یک فایل یا پروژه کار کنند، تقویم و فایل‌ها را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند، ایمیل‌های خود را مدیریت کنند و فایل‌های مورد نیاز را در فضای ابری ذخیره نمایند.
تبلیغات

این تغییرات برای کاربران فعلی اعمال نمی‌شود اما شرکت‌های کوچکی که قصد استفاده از دامنه (Domain) سفارشی در سرویس‌های گوگل را داشته باشند، باید برای استفاده هر کاربر در سال، 50 دلار پرداخت کنند. گوگل پیش‌تر استفاده از سرویس Apps for Business را بصورت مجانی تا سقف 200 کاربر برای هر شرکت را ارائه می‌کرد، اما این شرکت اخیرا این تعداد را به 10 کاربر محدود کرد و حالا ارائه رایگان آن را بطور کامل حذف کرده است.

گوگل اپس (Google Apps) مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای بهره‌وری است که به شرکت‌های کوچک کمک می‌کند، تا بصورت گروهی و از مکان‌های مختلف برروی یک پروژه یا فایل کار کنند. از آنجایی که این سرویس بصورت آنلاین ارائه می‌شود از طریق هر نوع ابزاری قابل استفاده است. نرم‌افزارهای درون بسته Google Apps شامل، جیمیل، تقویم، فضای ذخیره سازی Drive، نرم افزار ویرایش متن Docs، صفحه‌های گسترده Sheets و نرم افزار پرزنتیشن Slides است.

سیاست جدید گوگل ممکن است باعث شود تا شرکت‌ها بدنبال جایگزین مجانی برای Google Apps باشند. مایکروسافت سرویس Office 365 Small Business را که شامل نرم‌افزارهای آفیس و سرویس ابری ایمیل است با 72 دلار در سال برای هر کاربر ارائه می‌کند. سرویس دیگر این شرکت با نام Office 365 Small Business Premium که امکان دسترسی به نسخه سنتی آفیس برروی کامپیوتر مک و ویندوز را نیز میسر می‌کند با قیمت 149.99 دلار در سال به ازاء هر کاربر ارائه می‌شود. البته سرویس Windows Live Domains نیز گزینه مجانی دیگری است که به 500 کاربر به ازاء هر دامنه سفارشی سرویس می‌دهد و فضای 7 گیگابایتی در اسکای درایو را در اختیار شرکت‌های کوچک قرار می‌دهد.

بسیاری از شرکت‌های کوچک دنیا به دلیل کاهش هزینه‌ها از Google Apps بهره می‌بردند، سرویسی که امکان کار مشترک برروی فایل‌های مختلف را از طریق فضای ابری میسر می‌سازد و کاربران می‌توانند تقویم و فضای ذخیری سازی گوگل درایو را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند. مدت‌ها است که مایکروسافت و گوگل برای جذب شرکت‌های کوچک و ارائه سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری به جدال با یکدیگر می‌پردازند و حالا این اقدام گوگل نیز نشان دهنده تلاش این شرکت در راستای کسب درآمد از سرویس مخصوص شرکت‌ها است. قیمت گذاری تازه گوگل، باعث شده تا اختلاف قیمت سرویس مایکروسافت با گوگل کاهش یافته و رقابت بین این دو شرکت افزایش یابد. به این ترتیب دو شرکت در تلاش خواهند بود تا امکانات بیشتری را به کاربران خود ارائه کنند و شرکت‌های کوچک بیشتری را جذب سرویس خود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات