3 دلیل برای گران نبودن سرفیس پرو

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
برای ما این موضوع به مرور جا افتاده است که قیمت یک تبلت با تکنولوژی روز، باید چیزی حدود ۵۰۰ دلار باشد. هر تبلت دیگری که بیش از این قیمت داشته باشد گران به نظرمان می‌آید و اگر کمتر از این قیمت‌گذاری شده باشد، فکر می‌کنیم که حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه‌اش است. به همین دلیل خیلی از افراد وقتی خبر عرضه تبلت سرفیس پرو با قیمت پایه ۸۹۹ دلار را شنیدند، از این قیمت‌گذاری مایکروسافت تعجب کردند. در این مقاله با ۳ دلیل به شما اثبات خواهیم کرد که چرا این قیمت برای سرفیس پرو زیاد نیست.
تبلیغات

شما با پرداخت ۹۰۰ دلار صاحب تبلتی با پردازنده اینتل Core i5 با صفحه نمایش ۱۰.۶ اینچی با رزولوشن Full HD و همچنین با قابلیت استفاده از قلم مخصوص خواهید بود. به نظر من این قیمت برای این تبلت قیمت چندان بالایی نیست چرا که:

۱. سرفیس پرو یک اولترابوک است

یکی از انتقاداتی که این روزها به سرفیس RT وارد می‌شود این است که این تبلت در اجرای برخی اپلیکیشن‌های ویندوز کمی کند عمل می‌کند، که این مورد قطعا با پردازنده Core i5 رفع خواهد شد. با درنظر گرفتن تمام قطعات سخت‌افزاری این تبلت به خصوص صفحه نمایش فوق‌العاده آن، مشاهده می‌کنیم که با یک دستگاه به شدت قدرتمندتر روبرو خواهیم بود، حتی اگر این قدرت سخت افزاری به معنی نصف شدن طول عمر باتری آن باشد.

حال اگر تایپ کاور ۱۳۰ دلاری را هم به این تبلت اضافه کنیم محصول نهایی پیش رویمان یک اولترابوک ۱۰۳۰ دلاری خواهد بود، که یک رقیب سرسخت برای دیگر اولترابوک‌ها به شمار می‌رود. ممکن است بسیاری از شما اعتقاد داشته باشید که این محصول به قدرتمندی اولترابوک‌های امروزی نیست، اما تجربه در این زمانه ثابت کرده است که هر چه محصول شما منعطف‌تر باشد، موفق‎تر خواهد بود.

۲. سرفیس پرو یک تبلت است

انعطاف پذیری رابطه نزدیکی با تبلت بودن یک محصول دارد. من شخصا طرفدار صفحه نمایش لمسی افقی سرفیس‌ها نیستم و از طرفی از محکم نبودن صفحات نمایش لمسی این نسل از لپ‌تاپ های ویندوز ۸، کاملا دلسرد شده‌ام، هر چند در سرفیس به خاطر وجود پایه از پیش تعبیه شده این مورد چندان به چشم نمی‌آید. به هر حال برای اشخاصی مثل من وجود صفحه نمایش لمسی به شدت کارآمد است، و با استفاده از سرفیس به راحتی می‌توانم از آن به عنوان تبلت با صفحه نمایش لمسی استفاده کنم. اگر صفحه نمایش سرفیس پرو به همان خوبی که مایکروسافت اعلام کرده است باشد و اگر قلم آن برای یادداشت برداری و طراحی به همان خوبی که مایکروسافت قول داده است باشد، سرفیس پرو می‌تواند یک ترکیب فوق العاده تبلت/لپ تاپ و یک محصول متقاعد کننده برای انجام کارهای روزمره شما باشد. در کل سرفیس پرو پتانسیل بالایی را  برای تبدیل شدن به پلی میان دنیای تبلت‌های با کاربرد خانگی و تبلت‌های با کاربرد تجاری دارد.

۳. سرفیس پرو به ویندوز کامل مجهز است

بیاید خوش بین باشیم، ویندوز RT نکات مثبتی زیادی دارد، اما قطعا برای تکمیل شدن و جذب کاربران به زمان احتیاج دارد. بزرگترین نقطه ضعف ویندوز RT اما، عدم توانایی این سیستم‌عامل در اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر معماری X86 است؛ اگر مایکروسافت بخواهد ویندوز RT موفق شود، قطعا مجبور به اختصاص سرمایه عظیمی برای جذب توسعه‌دهندگان به این پلتفرم خواهد بود. البته ویندوز مبتنی بر X86 نیز نقاط ضعف مخصوص به خود را، نظیر زمان بارگذاری طولانی دارد، اما در هر صورت این همان ویندوزی است که ما سالیان دراز است در حال استفاده از آن هستیم و توانایی اجرای تمام اپلیکیشن‌های ما را دارد. البته ویندوز هنوز فروشگاهی به خوبی اپ استور یا گوگل پلی ندارد، ولی روند رشد و تکامل ویندوز استور ما را به آینده ‌آن امیدور می‌کند.

کلام پایانی

بدون شک گران به حساب آوردن سرفیس پرو اشتباه خواهد بود. این محصول در واقع یک اولترابوک ارتقا یافته است که توانایی تبدیل شدن به یک تبلت را نیز دارد. این محصول تقریبا همان چیزی است که ما منتظر آن بودیم تا ایده آیپد اپل را تکمیل کند و همچنین بهترین تلاش مایکروسافت برای نشان دادن توانایی‌های رابط کاربری جدید خود می‌باشد.

اما آیا این محصول می‌تواند بهتر از این هم بشود؟ قطعا همین طور است. نظر شما درباره ترکیب سنسور کینکت با این تبلت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات