قابلیت های جدید اپلیکیشن جستجوی گوگل برای اندروید، شما را شگفت زده خواهد کرد!

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸
مطالعه 4 دقیقه
نسخه بروز رسانی شده اپلیکیشن جستجوی گوگل برای اندروید 4.1 به بالا، ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است که کمک فراوانی به کاربران خواهد کرد، مخصوصاً آنهایی که قصد مسافرت دارند. در ادامه مطلب با قابلیت‌های تازه اپلیکیشن جستجوی گوگل آشنا خواهید شد.
تبلیغات

در این نسخه قابلیت گوگل Now و دستورهای گفتاری بهبود یافته‌اند. این اپلیکیشن جستجوی گوگل دارای قابلیتی است که می تواند شما را از آب و هوا و دیگر اطلاعات مربوط به جایی که قصد سفر به آن را دارید، مطلع می‌کند. برای اینکه بتوانید تمام مکان‌های دیدنی و اطلاعات مربوط به محل اقامتان را بدانید، این اپلیکیشن اطلاعات مرتبطی را که در آن به کارت معروف است، نمایش می دهد. این اپلیکیشن، اطلاعات جالبی در مورد مناطقی که در آنجا با دوربین گوشی‌تان عکاسی کرده‌اید را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

Google-Now-Update-Dec12-Android-Travel

زمانی که در فرودگاه هستید، Google NowT یک کد QR را نشان می دهد که "اسمارت کارد" یا "کارت هوشمند" نام دارد که می توان از آن به عنوان کارت پرواز استفاده کرد. پیشنهادهای جستجو بهبود یافته‌اند و به جستجوی گوگل قابلیتی اضافه شده که همانند اپلیکیشن "Shazam" (شازم) کار می‌کند. اگر با آن کار کرده باشید، می دانید که شازم برای تشخیص موزیک استفاده می شود. به عبارت دیگر زمانی که شما نام یک قطعه آهنگ، خواننده و اطلاعات مربوط به آن را نمی دانید، می توانید با استفاده از شازم به آن پی ببرید، برای این کار نیز تنها کافی است به شازم اجازه دهید تا بخشی از آهنگ در حال پخش را گوش داده و در دیتابیس آنلاین این سایت به دنبال آن بگردد. گوگل هم این قابلیت را به اپلیکیشن جدید خود برای اندروید اضافه کرده است. از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن گوگل می‌توان به اسکن بارکد، ارسال مستقیم مطلب به گوگل پلاس، قابلیت نمایش کارت تولدهای گوگل پلاس، پویش عمیق‌تر اطلاعات حساب گوگل و بسیاری از قابلیت های جدید دیگر اشاره کرد. بدون شک این نسخه، بیشترین حجم از بروز رسانی ها را در میان بروز رسانی های قبلی خود داشته است.

Google-Now-Update-Dec12-Android-GPost

جالب است بدانید که تمام ویژگی‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم،  از طریق همان صفحه اپلیکیشن قابل تنظیم هستند. با زدن به روی گزینه منو (فهرست) روی صفحه اول گوگل Now، خواهید دید که ویژگی جدیدی به آن اضافه شده که "Search with camera" (جستجو با دوربین) نام دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید بصورت آنلاین تمام اطلاعات مرتبط با مکانی که قصد عکاسی از آن دارید را بدست بیاورید (این کار به سرویس گوگل Goggles شباهت دارد). بارکدها هم به سرعت می توانند از طریق دستور گفتاری "Scan a barcode" (بارکد را اسکن کن)، اسکن شوند.

برای استفاده از قابلیت تشخیص موزیک باید عبارت "What's this song" (این آهنگ چیه) را در روبروی میکروفون دستگاه خود ادا کنید و آن را به جایی که موزیک در حال پخش است نزدیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند شناسایی تکمیل شود. پس از آن گوگل Now اطلاعات مربوط به موزیک در حال پخش را از سرویس Play Music دریافت می‌کند و به شما نمایش می دهد.

با استفاده از دستور گفتاری "post to Google+" (این مطلبو به گوگل پلاس بفرست) و بلافاصله گفتن متن مورد نظر، متن به حساب کاربری گوگل پلاس شما فرستاده شده و اصطلاحاً پست می شود.

نسخه جدید گوگل Now می‌تواند میانگین میزان پیاده روی و دوچرخه سواری یک ماه کامل شما را محاسبه کند. همچنین این اپلیکیشن می تواند بصورت آنلاین منابع مفید مورد نیاز دانش آموزانی که در حال جستجوی مطالب برای تحقیق خود هستند را پیشنهاد کند.

Google-Now-Update-Dec12-Android-Scan2

راستی! در حال حاضر استفاده از گوگل Now به عنوان کارت پرواز فقط برای «یونایتد ایرلاینز» قابل استفاده است اما طولی نخواهد کشید که در خطوط هوایی دیگر هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت (ایران را نمی دانم!).

خوب منتظر چه هستید؟ به پلی استور بروید و آخرین نسخه اپلیکیشن جستجوی گوگل را برای دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات