پیش‌بینی فروش بیش از 1 میلیون دستگاه سرفیس RT در فصل آخر سال 2012

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت دو ماه از عرضه سرفیس RT مایکروسافت هنوز آمار دقیقی از میزان فروش این تبلت ارائه نکرده است و این اقدام، عرصه را برای گمانه‌زنی و پیش‌بینی‌های متفاوت و بعضا متناقض باز گذاشته است. امروز هم موسسه IHS iSuppli پیش‌بینی کرد که اولین تبلت ویندوزی مایکروسافت در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۲ بیش از یک میلیون دستگاه فروخته است.
تبلیغات

بر اساس پیش‌بینی موسسه IHS iSuppli انتظار می‌رود سرفیس RT مایکروسافت بتواند بیش از یک میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ فروش کند. رودا الکساندر، یکی از آنالیزورهای این موسسه، در یک مصاحبه تلفنی به این موضوع اشاره داشت که:

ما فروش تقریبا  ۱.۳ میلیون دستگاه سرفیس RT را پیش بینی کرده ایم.

هرچند هنوز چند هفته‌ای به آخر این فصل مانده و باید ببینیم این پیش‌بینی تا چه حد درست از آب در خواهد آمد.

سرفیس RT از روز ۲۶ اکتبر، یعنی در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد و در واقع طبق پیش‌بینی این موسسه در ۲ ماه چیزی بیش از ۱ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است.

اگر بخواهیم این آمار را با رقبای سرفیس مقایسه کنیم می‌بینیم که، نکسوس ۷ گوگل که در ماه ژوئن به بازار عرضه شد، با فروش چیزی حدود ۵۰۰ هزار دستگاه در ماه شروع کرد و هم اکنون چیزی نزدیک به ۱ میلیون دستگاه در ماه می‌فروشد. این در حالی است که قیمت پایه نکسوس ۷، ۲۰۰ دلار و قیمت پایه سرفیس ۵۰۰ دلار است. همچنین سردسته فروشندگان تبلت، iPad، نیز چیزی حدود ۱۴ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم فروش داشته است.

iSuppli همچنین به این نکته اشاره کرده است که آمار سفارشات اولیه این تبلت در آسیا بسیار پایین بوده‌اند، این در حالی است که Ballpark در گزارشی دیگر از کشورهای آسیایی این میزان سفارش را بسیار بیشتر از آمار iSuppli تخمین زده است.

گزارشات iSuppli در حالی منتشر شده‌اند که آمارهای دیگر خبر از فروش کمتر از یک میلیون سرفیس RT تا به امروز را داده‌اند. امروز دتویلر فنتون، رییس یک شرکت تجاری واقع در بوستون، در یک گزارش تحقیقاتی به این موضوع اشاره کرده است که احتمالا مایکروسافت تا به امروز چیزی کمتر از یک میلیون دستگاه سرفیس فروخته است.

فروش سرفیس RT از طریق فروشگاه های فیزیکی نسبتا پایین بوده است، چرا که تنها از طریق ۳۱ فروشگاه اختصاصی مایکروسافت و ۳۴ فروشگاه کوچک که مخصوص تعطیلات کریسمس هستند، فروخته می‌شود. همچنین این تبلت از طریق فروشگاه مجازی مایکروسافت در ۸ کشور استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، بریتانیا و ایالات متحده به فروش می‌رسد.

نکته مهمی که باقی می‌ماند اینست که، مایکروسافت هنوز میزان فروش دقیق سرفیس را اعلام نکرده است و اعداد بالا تنها پیش‌بینی موسسات آماری هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات