چرا لومیا 620 در کنار لومیا 920T یک فرصت استثنایی را برای نوکیا رقم می‌زنند؟

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
نوکیا امروز از تلفن ارزان قیمت و خوش ساخت لومیا 620 پرده‌برداری کرد، سومین تلفن هوشمند ویندوز فون 8 نوکیا که قرار است با قیمت 249 دلار وارد بازار جهانی شود. نوکیا پیش از این نیز خبر ورود لومیا 920T به بازار چین را داد، که قرار است توسط بزرگترین اپراتور تلفن همراه در جهان یعنی China Mobile توزیع شود، اپراتوری که هیچ آیفونی را در لیست خود ندارد! حال وجود یک تلفن ارزان و خوش ساخت ویندوز فون 8 بعلاوه عرضه وسیع لومیا 920 توسط بزرگترین اپراتور تلفن همراه در جهان باعث شکل گیری یک فرصت استثنایی برای نوکیا شده است.
تبلیغات

نوکیا امروز تلفن لومیا 620 را معرفی کرد و همچنین از عرضه لومیا 920T در بازار چین خبر داد، لومیا 620 بصورت آزاد و با قیمت بسیار رقابتی 249 دلار به فروش خواهد رسید و لومیا 920T نیز با قیمت حدود 700 دلار بصورت غیر قراردادی وارد بازار بزرگ چین خواهد شد. قیمت مناسب لومیا 620 در کنار عرضه وسیع لومیا 920T، بهترین فرصت نوکیا برای کسب بازار بیشتر را رقم می‌زنند.

نوکیا با لومیا 620 کاربرانی که برای اولین بار قصد خرید تلفن هوشمند را دارند، هدف قرار می‌دهد، چون بسیاری از کاربران فعلی اندروید و iOS که بابت خرید نرم‌افزار هزینه کرده‌اند به راحتی به ویندوز فون مهاجرت نخواهند نکرد. البته در این شکی نیست که برخی از کاربران این دو سیستم‌عامل نیز به سمت اکوسیستم مایکروسافت گرایش پیدا خواهند کرد، اما به هر حال بسیاری از کاربران به آیفون یا تلفن اندرویدی خود عادت کرده‌اند و به راحتی دل نخواهند کند. با این حال اگر خودتان را جای کاربرانی که تا به حال لذت استفاده از تلفن هوشمند و نصب نرم‌افزارهای کاربردی و اتصال به شبکه‌های اجتماعی را تجربه نکرده‌اند، بگذارید آن وقت قیمت بسیار مناسب 249 دلار برای تلفن زیبا و کارآمدی همچون لومیا 620 بسیار جذاب به نظر خواهد رسید، تلفنی که به خوبی قادر به نصب و اجرای نرم‌افزارهای مختلف و بازی‌ها در اکوسیستم ویندوز فون است.

Lumia-620-Smart-Shoot

لومیا 620 مجهز به نمایشگر 3.8 اینچ با رزولوشن 800 در 480 پیکسل، حافظه ذخیره سازی 8 گیگابایت با درگاه میکرو SD برای افزایش میزان حافظه تا 64 گیگابایت، دوربین 5 مگاپیکسل با فلش LED و قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 720p، پردازنده 2 هسته‌ای 1 گیگاهرتزی، NFC، GPS، بلوتوث و شبکه وای فای دو بانده است.

لومیا 620 در بسیاری از بازارهای جهان از جمله کشور خود ما بسیار جذاب خواهد بود چون تجربه ویندوز فون 8 و اکوسیستم مایکروسافت را در یک تلفن ارزان قیمت به کاربران ارائه خواهد کرد.

فرصت دیگر نوکیا، بازار بسیار بسیار بزرگ چین است، بزرگترین بازار تلفن هوشمند در جهان! بازاری که حالا میزبان لومیا 920T شده است. 920T اولین تلفن ویندوز فون 8 در اپراتور China Mobile است، اولین تلفنی ویندوز فون که از رابط TD-SCDMA 3G پشتیبانی می‌کند. هنوز هیچ کدام از آیفون‌ها از این نوع رابط 3G پشتیبانی نمی‌کنند و همین قابلیت به تنهایی باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران چینی به سمت تلفن نوکیا گرایش پیدا کنند.

لومیا 920T شباهت بسیاری به پرچم دار نوکیا یعنی 920 دارد که قابلیت پشتیبانی از TD-SCDMA نیز به آن اضافه شده و البته پردازنده آن هم تغییر کرده است. نوکیا هنوز مشخصات فنی دقیق لومیا 920T را اعلام نکرده است ولی انتظار می‌رود این تلفن نیز با صفحه نمایش 4.5 اینچ با رزولوشن 1280 در 768 پیکسل و دوربین 8.7 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و شارژر بی سیم Qi عرضه شود.

مقاله‌های مرتبط:

    لومیا 920 در حال حاضر با قیمت 99 دلار و بصورت قراردادی در شبکه AT&T در امریکا به فروش می‌رسد، که با وجود گزینه‌های متنوع اندرویدی و آیفون های مختلف هنوز فروش خیره کننده‌ای را در این شبکه مخابراتی تجربه نکرده است. اما در China Mobile قضیه کمی متفاوت است، هرچند دراین اپراتور نیز اندروید بهترین فروش را دارد و میلیون‌ها مخاطب را جذب خود کرده است، اما به دلیل عدم وجود آیفون در «چاینا موبایل»، نوکیا شانس بیشتری خواهد داشت.

    هر چند نوکیا و ویندوز فون هر دو بسیار دیر وارد رقابت تلفن‌های هوشمند شدند، اما احتمالا استراتژی جدید نوکیا در راستای عرضه تلفن ارزان قیمت با مشخصات فنی قابل قبول و همکاری با اپراتور بزرگ چینی باعث نفوذ بیشتر محصولات لومیا و ویندوز فون در بازار خواهد شد.

    همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم هر چند سهم بازار ویندوز فون هنوز بسیار کم است و قابل مقایسه با اندروید و iOS نیست، اما احتمالا روند رو به رشد این سیستم‌عامل در سه ماهه سوم سال جاری و تلاش قابل تقدیر نوکیا در ارائه محصولات متنوع در بازه‌های مختلف قیمتی و همکاری با اپراتورهای مطرح دنیا باعث شتاب گرفتن نفوذ ویندوز فون در بازار تلفن‌های هوشمند خواهد شد.

    نظر شما در این باره چیست؟ آیا سه تلفن جدید ویندوز فون 8 نوکیا می‌توانند این شرکت را از وضعیت خطرناک فعلی نجات دهند و سهم بازار سیستم‌عامل مایکروسافت را افزایش دهند؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات