اریک اشمیت کنجکاو است که بداند چرا اپل در دادگاه‌های قضایی به جای گوگل، شرکای تجاریش را هدف قرار می‌دهد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم اخبار مرتبط با شکایات اپل از تولید‌کنندگان ابزارهای اندرویدی را دنبال کرده باشید، احتمالاً این سؤال در ذهن‌تان نقش بسته است که چرا اپل از خود گوگل که توسعه‌دهنده اندروید است، شکایت نمی‌کند و در عوض تولیدکنندگانی که ابزارهای مبتنی بر این سیستم‌عامل را تولید می‌کنند هدف قرار می‌دهد. اریک اشمیت - عضو هیئت مدیره گوگل - نیز از این بابت حیرت زده است!
تبلیغات

اریک اشمیت در مصاحبه‌ای که به‌تازگی با وال استریت ژورنال داشت، گفت:

من به‌شدت کنجکاو هستم تا بدانم چرا اپل از شرکای تجاری گوگل شکایت می‌کند و نه خود گوگل!

اپل به‌تازگی اختلاف‌های خود بر سر اختراع‌های ثبت شده با HTC را کنار گذاشت و با این شرکت به توافق رسید، اپل همچنین در دادگاه بر علیه سامسونگ پیروز شد و طرف کره‌ای دادگاه مجبور به پرداخت بیش از 1 میلیارد دلار جریمه شد.

هر چند دقیقاً دلایل اپل از این بابت مشخص نیست، اما احتمالاً مهم‌ترین انگیزه‌ای که باعث شده اپل از گوگل شکایت نکند و شرکای تجاری آن را هدف قرار دهد، این است که سامسونگ کمپانی است که از بابت فروش اندروید مستقیما سود می‌برد و درآمد عظیمی از این راه بدست می‌آورد. پس اپل نیز تلاش می‌کند تا شرکتی را متوقف کند که رقیب جدی او است. اپل در دادگاه اسناد 132 صفحه‌ای را ارائه کرد که نشان می‌دادند سامسونگ مستقیما طرح‌های مختلف اپل را در ابزارهای ساخت خود استفاده کرده است.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اپل از تلفن گلکسی نکسوس که به سفارش گوگل توسط سامسونگ ساخته شده بود نیز شکایت کرد، تلفنی که با نرم افزار خالص گوگل عرضه شد و فروش بالای هم نداشت! پس شاید اپل دلیل محکم تر دیگری برای عدم شکایت از گوگل داشته باشد؟ شاید هم این کار در برنامه آینده این شرکت باشد! نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات