قابلیت‌های جدید جستجوی گوگل در راهند!

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم عضو پروژه آزمایشی Search field trial گوگل باشید، حتماً امروز ایمیل این کمپانی را درباره سرویس‌های جدیدش دریافت کرده‌اید. در این ایمیل دو قابلیت جدید جستجوی گوگل معرفی شده که در آینده نزدیک برای تمام کاربران فعال خواهند شد. به نظر می‌رسد گوگل تمرکز اصلی خود را روی یکپارچه‌سازی قابلیت جستجو با سایر سرویس‌های خود گذاشته است تا بتواند تجربه کاربری سریع، ساده و قدرتمندی از سرویس‌های خود را دراختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

امروز صبح از پروژه آزمایشی جستجوی گوگل (Search field trial) ایمیلی را دریافت نمودم که در آن قابلیت‌های جدید سرویس جستجو معرفی شده بودند. که این قابلیت‌ها فعلا در مرحله آزمایش هستند ولی به‌زودی برای تمام کاربران دردسترس خواهند بود.

به نظر می‌رسد گوگل تمام تلاش خود را بر آن گذاشته تا سرویس‌های مهم خود از جمله جستجو، جیمیل، تقویم، درایو و حتی ریدر را به خوبی با هم یکپارچه سازد. آخرین اقدام گوگل در این راستا امکان ضمیمه فایل‌های گوگل درایو در جیمیل بود. در زمینه جستجو نیز شاید آخرین گام مهم گوگل پروژه knowledge Graph باشد.

در ایمیل دریافتی من دو ویژگی جدید معرفی شده‌اند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

بهبود جستجو در جیمیل

Gmail-and-Search-field-trial-1

نوار جستجویی که در بالای صفحه جیمیل وجود دارد، فقط به جستجو در ایمیل‌های شما می‌پردازد. اما با قابلیت جدیدی که اضافه خواهد شد، با جستجو در این قسمت می‌توانید علاوه بر نتایج جیمیل، نتایج گوگل درایو، تقویم و غیره را نیز مشاهده کنید.

مشاهده نتایج جیمیل و گوگل درایو در صفحه نتایج جستجوی گوگل

Gmail-and-Search-field-trial-2

جستجوی شما در Google.com از این پس فقط محدود به جستجو در وب نخواهد بود، بلکه ایمیل‌ها،

فایل‌ها و سایر موارد مرتبط در جیمیل و گوگل درایو نیز نمایش داده خواهند شد.

گوگل در بهبود الگوریتم‌های جستجو آن قدر بی‌نقص و عالی عمل کرده که به جرات می‌توان از این لحاظ

آن را بی‌رقیب خواند. اما به نظر می‌رسد اقدامات مایکروسافت در زمینه یکپارچه‌سازی سرویس‌های خود از جمله موتور جستجوی بینگ با ویندوز 8، گوگل را بر آن داشته تا در این زمینه تمرکز بیشتری داشته باشد و بتواند به بهترین نحو سرویس‌های خود را با یکدیگر یکپارچه سازد تا در نهایت تجربه کاربری سریع، ساده و قدرتمندی را به کاربر ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات