Dune II را در مرورگر خود بازی کنید و سپاسگذار HTML5 باشید

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اگر دهه شصتی باشید و در سال 1992 نعمت استفاده از کامپیوتر را تجربه کرده باشید، احتمالا بازی Dune II را به خاطر دارید. حال خبر خوشحال کننده این است که یک توسعه دهنده نرم‌افزاری روسی به نام گوریانف بازی Dune II را بطور کامل با HTML5 و JavaScript بازسازی کرده است تا آن را در مرورگر خود و از طریق ابزارهای مختلف اجرا نموده و خاطرات قدیمی را تازه کنید.
تبلیغات

Dune II یکی از خاطره انگیزترین و محبوب‌ترین بازی‌‌های دوران نوجوانی من است، با اینکه گرافیک بازی قابل مقایسه به بازی‌های امروزی نیست اما هنوز وقت صرف کردن در آن، لذت بخش است. Dune II یک بازی استراتژی از نوع RTS است که توسط کمپانی Westwood طراحی و ساخته شده بود شرکتی که بعدها توسط EA خریده شد و سری بازی‌های مشهور و پرفروش Command & Conquer را برای این شرکت به ارمغال آورد.

Dune براساس رمانی با همین نام که توسط دیوید لینچ در سال 1984 منتشر شده بود، ساخته شد. Dune II اولین بار تحت سیستم‌عامل DOS مایکروسافت عرضه شد ولی کمی بعد برای آمیگاو سگا نیز پورت گردید و پس از آن برای سیستم‌عامل RISC OS که مبتنی بر معماری ARM بود، نیز منتشر شد.

بسیاری از مواردی که در Dune II بکار گرفته شده بودند، بعدها به استانداردی برای بازی‌های استراتژی تبدیل شدند و در این بازی ها بکار گرفته شدند.

اگر شما هم تمایل به تجدید خاطرات خود دارید یا تازه با Dune آشنا شده‌اید حتما به وب سایت play-dune.com سر بزنید و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات