مایکروسافت 3 تبلت سرفیس جدید را سال آینده وارد بازار خواهد کرد

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
براساس شایعاتی که به‌تازگی منتشر شده، مایکروسافت قصد دارد در سال آینده با استفاده از سه مدل تبلت سرفیس به جنگ رقبا برود. بسیاری از سازندگان دستگاه‌های ویندوز 8 تنها با تعداد محدود و متفاوتی از مدل‌ها به این بازار وارد شده‌اند، اما این طور که به نظر می‌رسد مایکروسافت معتقد است که 3 مدل برای این بازار لازم است و عدد کلیدی موفقیت در این بازار رقابتی همین مقدار است. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

این 3 تبلت شامل سرفیس پرو معروف نمی‌شود و منظور نسل جدید این تبلت‌ها است. تیم ویندوز 8 سخت در تلاش است که نسل بعدی تبلت‌ها بتوانند انرژی لازم را به این بازار تزریق نمایند و موفق‌تر از نسل فعلی عمل کنند.

اولین قدمی‌که مایکروسافت بر خواهد داشت این است که تبلت سرفیس RT را کوچک کند. این دستگاه نسبتاً بزرگ است و برای بازار سازمانی طراحی شده است، هر چند که حمایت نرم‌افزاری خیلی چشمگیری نداشته است و تعدادی از نرم‌افزارهای مهم هنوز برای آن منتشر نشده‌اند. بنا به گزارش‌ها مایکروسافت‌ اندازه 8.6 اینچ را برای این تبلت در نظر دارد و پردازنده کوالکام را بهترین گزینه برای آن می‌داند و احتمالاً پردازنده Tegra از سوی انویدیا را استفاده نخواهد کرد. این تغییر سبب می‌شود که بازار این تبلت به هدف اصلی خود نزدیک‌تر شود و طیف وسیع‌تری را نشانه رود.

بعد از اینکه سرفیس پرو در اوایل سال جدید میلادی به بازار وارد شود، تبلت بعدی با نام سرفیس پرو 2 (Surface Pro 2) به همراه صفحه‌نمایش 11.6 اینچی به بازار وارد خواهد شد و پردازنده آن از سوی شرکت AMD با نام Temash ساخته خواهد شد که جدیدترین APU از سوی این شرکت است.

همچنین گزارش‌ها به تبلت سومی نیز اشاره دارند که احتمالاً با نام Surface Book شناخته خواهد شد و صفحه‌نمایش عظیم 14.6 اینچی خواهد داشت. در حال حاضر اکثر تبلت‌ها اندازه‌ای بین 7 تا 11 اینچ دارند و بعضا شرکت‌هایی مانند ایسوس هم تبلت 13 اینچی به بازار داده‌اند. (با نام‌ ترنسفورمربوک، جالب این جا است که نام مشترکی هم با سرفیس بوک دارد!)

این‌ اندازه تا حدی نامتعارف است و احتمالاً مایکروسافت طراحی خاصی را برای آن در نظر خواهد داشت و صفحه‌نمایش آن لب‌به‌لب خواهد بود. احتمالاً این تبلت‌ها بین 6 تا 10 ماه پس از نمونه قبلی منتشر خواهند شد، یعنی سرفیس RT جدید در اواسط سال آینده و سرفیس پرو 2 و سرفیس بوک در اواخر سال 2013 عرضه خواهند شد.

3-surface-tablets-next-year-1

نظر زومیت: به نظر ما این موضوع تا حد زیادی منطقی است. چراکه تاکنون سیاست قیمت‌گذاری اپل در این زمینه جواب داده است و مایکروسافت می‌تواند سیاست مشابهی اتخاذ کند. منظور سیاست نسبت مستقیم قیمت با اندازه و امکانات است. به این معنا که هرچه محصول بزرگتر است قدرت پردازش، امکانات و قیمت آن نیز باید بیشتر باشد.

در این صورت تبلت RT با قیمت و‌اندازه کم، تبلت سرفیس پرو با قیمت متوسط و قدرت متوسط و تبلت سرفیس بوک با‌اندازه بزرگ و قدرت زیاد به بازار عرضه خواهد شد که کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. هر چند که منبع این خبر به این موضوع اشاره‌ای نکرده است ولی احتمالاً پردازنده اینتل جدید در تبلت بزرگتر استفاده خواهد شد. اختلاف قیمت این سه مدل نیز احتمالاً بین 200 تا 300 دلار خواهد بود به این معنا که RT با قیمت 399 دلار ، پرو 2 با قیمت 699 دلار و سرفیس بوک با قیمت پایه 999 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این شایعه چیست؟ آیا این سیاست درست‌تر از سیاست کنونی مایکروسافت است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات