پیامک تولدت مبارک

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
20 سال پیش در سوم دسامبر سال 1992 در شهر کوچکی از نیوبری، یک برنامه نویس بریتانیایی سبک جدید و خاصی را برای ارسال و دریافت پیغام ایجاد کرد و آن را سرویس پیغام کوتاه (Short Messaging Service) یا SMS نامید. نیل پپورس، یک مهندس گروه سما (Sema) بود و اولین پیغام کوتاه را از کامپیوتر خود به تلفن ریچارد جرویس، کارمند اپراتور ودافون ارسال کرد. متن پیغام نیز تبریک سال نو میلادی بود، پس از آن ودافون این سرویس را برای ارتباطات داخلی جالب، جذاب و در عین حال آسان دید.
تبلیغات

البته این شروع کار نبود. تقریبا 7 سال از آن موضوع گذشت تا این سرویس نهایی شود اولین پیغام متنی در قالب SMS و از طریق تلفن ارسال شود. اما امروزه بیش از 8 تریلیون پیغام در سال ارسال می‌شود و افراد بین 18 تا 25 سال بطور متوسط در هر هفته حدود 133 پیامک ارسال می‌کنند.

پیامک به دلیل هزینه پایین‌تر نسبت به مکالمه صوتی، سهولت در استفاده و چندین و چند مزیت دیگر به شدت در بین کاربران محبوب شده و به یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی بین آنها بدل شده است.

SMS با پیجرها شروع به کار کرد و مردم تنها قادر به ارسال پیغام های اضطراری شبیه 911 یا 07734 بودند. چند سال بعد در سال 1999 پیجر دو طرفه بلک‌بری عرضه شد که دارای یک کیبرد برای ارسال متن بود که برای ارتباط تجاری شرکت ها و دوستان استفاده می‌شد. پس از آن نیز امکان ارسال و دریافت پیامک در تلفن‌ها گنجانده شد.

امروز 3 دسامبر تولد 20 سالگی پیامک است، شما در طول روز چقدر از این سرویس استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات