چین سرویس ماهواره شبه جی‌پی‌اس Beidou را در منطقه آسیا پاسیفیک راه‌اندازی کرد

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
سیستم ناوبری ماهواره‌ای بیدو چین بالاخره وارد فاز عملیاتی گردید. این سیستم که دولت چین از سال ۲۰۰۰ در حال کار بر روی آن است در جهت مستقل شدن از سامانه GPS که در اختیار ایالات متحده است، می‌باشد. بیدو امروز در منطقه آسیا-اقیانوسیه راه‌اندازی گردید.
تبلیغات

چین پس از پایان آزمایشاتی که از سال گذشته آغاز نمود، سرویس‌های تبلیغاتی و عمومی سیستم راهبری ماهواره‌ای Beidou خود را رسما در منطقه آسیا-اقیانوسیه راه‌اندازی نمود.

مردمی که در این منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنند (حتی تا استرالیا) حالا می‌توانند با استفاده از ماهواره‌ها تا فاصله ۳۰ فوت و سرعت پایین نیم مایل بر ساعت از این سیستم ناوبری استفاده نمایند. هم‌اکنون این سامانه ۱۶ ماهواره برای ناوبری و ۴ مدل آزمایشی را شامل می‌شود. بنا به گزارش China Daily انتظار می‌رود که این سامانه تا سال ۲۰۲۰ بتواند ۴۰ واحد دیگر را نیز در مدار خود اضافه کند و بدین طریق پوشش جهانی داشته باشد. چین این پروژه را در سال 2000 کلید زد تا بتواند از سیستم GPS ایالات متحده مستقل گردد. لازم به ذکر است که سیستم ناوبری ماهواره‌ای GLONASS روسیه و Galileo اروپا نیز در حال توسعه و تکمیل می‌باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات