سنسور جدید توشیبا امکان تغییر فوکوس بر روی عکس‌های گرفته شده با تبلت و تلفن را میسر می‌کند

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
دوربین Lytro را به خاطر دارید؟ دوربینی که عکس‌های گرفته شده را به شکلی ذخیره می‌کرد که کاربر می‌توانست روی قسمت‌های مختلف عکس‌ها فوکوس کند. اگر دوست دارید تا قابلیت شبیه به آن را روی تلفن هوشمند خود تجربه کنید، باید حدود یک سال صبر کنید. توشیبا ماژول جدیدی را تولید کرده که از آرایه‌ای از 500 هزار لنز کوچک ساخته شده است و این لنزها روی لایه‌هایی درمقابل سنسور دوربین قرار می‌گیرند و بدین‌ترتیب دوربین قادر به ذخیره تصاویر متفاوت از زوایای مختلف خواهد بود.
تبلیغات

لنز ترکیبی دوربین جدید توشیبا تصاویر مختلفی را به کمک آرایه‌ای از لنزها، ذخیره می‌کند و سپس با نرم افزار اختصاصی توشیبا آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک عکس متفاوت را ایجاد می‌کند. این دوربین قادر به محاسبه فاصله بین اشیاء در هر عکس است و بدین‌ترتیب کاربر می‌تواند روی قسمت‌های مختلف تصویر تغییر فوکوس کند.

جالب اینجا است که توشیبا اعلام کرده این دوربین قادر به ضبط ویدئو با این سیستم نیز است. قابلیتی که هنوز دوربین Lytro به آن دست نیافته است.

این سنسور هنوز نهایی نشده است اما توشیبا اعلام کرده که تا پیش از سال 2013 آن را وارد بازار خواهد کرد. انتظار می‌رود از این سنسور در تلفن و تبلت‌های سال 2014 استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات