پتنت جدید اپل روش تازه ای برای ایجاد انحنا در شیشه نمایشگر

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که درباره تکنیکی ساده و کم‌هزینه برای ایجاد انحنا در شیشه نمایشگر است. در این تکنیک هیچ ماده خطرناکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به گفته اپل نه تنها در گوشی‌های هوشمند، بلکه در سایر محصولات نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

نمایشگر منحنی‌شکل گوشی‌های نکسوس اس و گلکسی نکسوس گوگل باعث شد تا در بازار شلوغ گوشی‌های هوشمند به گزینه‌هایی متفاوت بدل گردند. حال اپل نیز این ایده را مورد توجه قرار داده است. در همین راستا امروز اپل پتنت تکنیکی برای قالب‌گیری شیشه نازک و خمیدن آن به شکل‌ منحنی را به ثبت رساند که از هیچ ماده شیمیایی خطرناکی استفاده نمی‌کند.

ایده اصلی این تکنیک بدین صورت است که با استفاده از ابزاری دقیق و دمای بالاتر در فرایند خمیدن، شیشه به دور یک قالب می‌پیچد و شکل می‌گیرد. بدین صورت اپل می‌تواند شیشه را براحتی انحنا دهد و در نتیجه سطحی منحنی‌شکل ایجاد کند که هم سریع‌تر تولید می‌گردد و هم کیفیت بالاتری دارد.

این پتنت به معنای آن نیست که ما به زودی شاهد یک آیفون منحنی‌شکل خواهیم بود ولی اپل سعی می‌کند تا همه گزینه‌ها را داشته باشد و معتقد است که کاربرد این فناوری فقط به گوشی هوشمند محدود نمی‌شود و ممکن است در هر نوع محصولی اعم از موشواره‌ها تا تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات