گیادا از کامپیوتر رومیزی اندرویدی خبر داد

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گیادا به ساخت کامپیوترهای PC کوچک معروف است اما این بار این شرکت از دو کامپیوتر رومیزی مبتنی بر معماری ARM پرده‌برداری کرده که قرار است به‌زودی و با سیستم‌عامل اندروید 4 یا ساندویچ بستنی وارد بازار شود. این کامپیوترها که به اندازه روتر یا مودم‌های ADSL جا اشغال می‌کنند، بسیاری از امکانات یک کامپیوتر گران‌قیمت ویندوزی را به کاربر ارائه می‌دهند.
تبلیغات

Giada دو کامپیوتر اندرویدی رومیزی که مبتنی بر پردازنده ARM است را با نام‌های Q10 و Q11 روانه بازار خواهد کرد. ابعاد این دو کامپیوتر کوچک تنها 7.48 در 5.87 در 1.0 اینچ است.

پردازنده این کامپیوترها Allwins A10 ARM است که با فرکانس 1 گیگاهرتز کار می‌کند و مجهز به گرافیک Mali-400 MP4 است. این ابزار شباهت زیادی به مینی کامپیوتری اندرویدی دارد که چندی پیش بررسی آن را در زومیت خواندید.

این ابزارها دارای 5 پورت USB 2.0، خروجی VGA و HDMI، کارت خوان حافظه، جک RJ45 شبکه، بلوتوث و Wi-Fi هستند.

هر دو کامپیوتر اندرویدی مجهز به 1 گیگابایت حافظه رم DDR3 هستند. Q11 با 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و Q10 با 4 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار خواهند شد.

Q11 دارای باتری داخلی است و بدون نیاز به خاموش کردن، می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.

اگر از اندروید خوشتان نمی‌آید می‌توانید نسخه Ubuntu یا Bodhi Linux آن را تهیه کنید. انتظار می‌رود این کامپیوترهای مبتنی بر ARM در نمایشگاه CES 2013 به نمایش گذاشته شوند.

نظر شما در رابطه با کامپیوترهای ARM چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات