افزایش موج بروزرسانی به iOS 6 در میان کاربران پس از عرضه نقشه گوگل

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
استقبال از نقشه گوگل در میان کاربران iOS، چشمگیر بوده است. این مسئله علاوه بر حل مشکل مسیریابی و نقشه در iOS، تأثیرات دیگری نیز داشته است. براساس داده‌های دریافت شده، از زمان انتشار نقشه‌گوگل، میزان به‌روزرسانی به جدیدترین سیستم‌عامل موبایل اپل، 30٪ افزایش یافته است. لطفاً با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

درحالی‌که نسخه ششم iOS ماه‌ها پیش عرضه شده بود، در طول هفته گذشته، موج جدیدی از استقبال کاربران از نسخه جدید iOS ایجاد شده است.

این استقبال احتمالاً بی‌دلیل نبوده است. براساس گزارش تک‌کرانچ، که داده‌هایی از شرکت تبلیغاتی MoPub را دراختیار دارد، دانلود iOS 6، از زمان انتشار نسخه iOS نقشه گوگل 30 درصد افزایش داشته است.

MoPub، نمایش بیش از یک‌ میلیارد تبلیغ موبایلی را ازطریق 12هزار اپلیکیشن گوناگون دنبال می‌کند و از این طریق اطلاعات مرتبط با تلاش کاربران برای دانلود آخرین نسخه iOS را کسب کرده است.

مدیرعامل MoPub به تک‌کرانچ چنین گزارش داده است:

براساس مشاهدات ما، پس از عرضه نقشه گوگل، 30٪ به تعداد کاربران iOS 6 اضافه شده است. این مسئله می‌تواند این فرضیه را تأیید کند که علت افزایش به‌روزرسانی‌ها به سبب انتشار نقشه‌ گوگل است.

گوگل، اپلیکیشن نقشه خود را هفته پیش برای کاربران iOS منتشر کرد و روز گذشته اعلام کرد که در طول 48 ساعت اول پس از انتشار، این اپلیکیشن، بیش از10 میلیون بار دانلود شده است. نقشه گوگل، سرویس‌هایی را دراختیار کاربران iOS قرار می‌دهد که تا پیش از این در نقشه اپل وجود نداشتند، از جمله ویژگی استریت‌ویو و مسیرهای حمل‌و‌نقل عمومی.

هنگامی که اپل، با انتشار iOS 6 در سپتامبر (شهریور) سال جاری، سرویس نقشه خود را معرفی کرد، گوگل‌مپز جایگاه خود را به‌عنوان اپلیکیشن مسیریابی پیش‌فرض iOS از دست داد. با‌ انتشار اپلکیشین پر از نقص نقشه اپل و اعتراض کاربران، کار به جایی رسید که تیم کوک، مدیرعامل اپل در نامه‌ای اعلام کرد که از این اتفاق عمیقاً متأسف است.

علاوه بر این، اپل برای عمل به وعده خود در زمینه بهبود عمل‌کرد وای‌فای در دستگاه‌های جدید، طی روزهای گذشته و هم‌زمان با‌عرضه نسخه چهارم iOS 6 برای توسعه‌دهندگان، به‌روزرسانی جدیدی برای کاربران iOS 6، منتشر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات